تزریق واکسن کرونا برای پاکبانان کرمانشاهی آغاز شد


تزریق واکسن کرونا برای پاکبانان کرمانشاهی آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا - مرکز بهداشت کرمانشاه با همکاری شهرداری، کار تزریق واکسن کرونا برای 90 نفر از پاکبانان شاغل در شهرداری را آغاز کرد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری روز شنبه در حاشیه اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: پاکبانان از جمله اقشار پرخطر و در ارتباط مستقیم با بیماری کرونا هستند که با تلاش‌های صورت گرفته، تزریق واکسن برای این قشر محقق شد.

مهدی عبدالمالکی اظهار داشت: واکسیناسیون این افراد در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و با همکاری موثر دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: پاکبانان از زمان شیوع کرونا تاکنون، در ارایه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده و با وجود ارتباط مستقیم با پسماندهای پرخطر، لحظه‌ای در کار خود درنگ نداشتند.

عبدالمالکی یادآور شد: اختصاص ۹۰ دوز واکسن کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی به پاکبانانی که ارتباط مستقیم با پسماند دارند، جای تقدیر دارد و امید می‌رود این واکسن به‌زودی برای همه اقشار مختلف جامعه نیز تهیه و تزریق شود.
شهر کرمانشاه با یک میلیون نفر جمعیت دارای هشت منطقه شهرداری است.

تعداد بیماران کرونایی بستری در استان کرمانشاه ۴۱ نفر افزایش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: هم‌اکنون ۳۰۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۴۱ نفر افزایش یافته است.

«مهدی محمدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۲۰۰ نفر در بخش ایزوله، ۸۱ نفر در بخش ویژه (۶ نفر اینتوبه) و ۲۴ نفر هم در بخش عادی مراکز درمانی بستری هستند.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته موردی از فوت در اثر ابتلا قطعی به کرونا در استان ثبت نشد و تعداد جانباختگان همان یک هزار و ۵۱۸ نفر است.

محمدی تاکید کرد: ۲۱ بیمار بستری و ۱۵۴ نفر سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز گذشته ۱۴ نفر افزایش داشته است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شدند تا مجموع افراد بستری از ابتدای همه گیری کرونا به ۲۹ هزار و ۳۳۴ نفر برسد.
وی اضافه کرد: همچنین در شبانه روز گذشته ۵۵ بیمار کووید ۱۹ بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند بدین ترتیب آمار کل ترخیص شدگان نیز به ۲۷ هزار و ۵۱۱ نفر رسید.
محمدی گفت: بیمارستان فارابی با بستری سه هزار و ۹۷۳ بیمار بیشترین موارد بستری را از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون داشته و شهرستان اسلام آبادغرب نیز با مجموع ۲ هزار و ۴۷۱ بیمار بستری و ثلاث باباجانی با بستری ۷۰ بیمار در این مدت به ترتیب بیشترین و کمترین موارد بستری را به خود اختصاص داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط