چگونه در مکان مناسب، لباس مناسب بپوشیم؟


همه ما باید بدانیم که در چه جایی چه لباسی بپوشیم تا تناسب خود را همیشه حفظ کنیم و نزد دیگران احترام داشته باشیم.

به گزارش سایت طلا همه ما باید بدانیم که در چه جایی چه لباسی بپوشیم تا تناسب خود را همیشه حفظ کنیم و نزد دیگران احترام داشته باشیم. در واقع نمی‌توان هر لباسی را با هر سبکی در هر جایی پوشید و نیاز است که تمام سعی خود را برای پوشیدن لباس مناسب بکنیم.

چرا باید لباس مناسب بپوشیم؟


هنجارهای اجتماعی معمولا این پیش نیاز را ندارند که شما در مورد لباس خود حس خوبی داشته باشید. شما می‌توانید در هر جایی کت و شلوار گران قیمت بپوشید و حس خوبی نسبت به لباس و پوشش خود داشته باشید؛ اما قطعا نمی‌توان در یک مهمانی دوستانه، یک مهمانی دوستانه یا در مراسم ازدواج یک لباس را پوشید. اکثر مواقع ما نیاز داریم که لباس‌های معمولی و راحت را بپوشیم تا هم حس راحت‌تری داشته باشیم و هم نیازی به لباس‌های گران قیمت زیاد نداشته باشیم.

گاهی اوقات ممکن است حس کنید که انتخاب لباس مناسب برای یک شرایط ممکن است گیج‌کننده باشد. اما کدهای انتخاب لباس مناسب بسیار مشخص و قابل پیشبینی است؛ به طوری که شما می‌توانید با دانستن چند مورد خاص، در هر شرایطی آماده باشید و لباس مناسب را در اختیار داشته باشید. در ادامه به انواع لباس‌ها برای انواع مکان‌ها اشاره می‌کنیم.

راحت: در این حالت نیازی نیست که لباس فاخر بپوشید یا اینکه رسمی به نظر برسید. کفش‌های اسپرت (کتانی)، شلوار جین، شلوار پارچه‌ای و کتان، پیراهن و تیشرت در این مدل از لباس‌ها قابل قبول‌اند و حتی در فضاهای عمومی تشویق می‌شوند. شما با پوشیدن این لباس‌ها کمتر عرق می‌کنید، احساس راحت‌تری دارید و به سادگی می‌توانید آن را بپوشید که باعث می‌شود در فضاهای عمومی و دیدارهای غیر رسمی مناسب باشد.

لباس‌‌های نیمه راحت: این مدل از لباس‌ها برای قرارهای غیر رسمی و حضور در محیط‌های کاری غیر رسمی مناسب است. این لباس‌ها از مدل قبلی کمی رسمی‌ترند و باعث می‌شوند شما علاوه بر راحتی مقداری پرستیژ و احترام را نیز به طرف مقابل نشان دهید. کفش‌های چرم، شلوارهای پارچه‌ای پیراهن، جلیقه، کراوات و حتی بعضی تیشرت‌ها (مثل پولوشرت) از این دسته از لباس‌ها هستند. توجه داشته باشید که برخی لباس‌ها مثل تیشرت معمولی و کفش ورزشی در این دسته قرار نمی‌گیرد.

لباس‌های اداری: این لباس‌ها در هنگام ملاقات‌های غیر رسمی اداری و تجارت کاربرد دارند. شما در این حالت لازم است با یک نفر قرارداد تجاری ببندید یا با کارفرمای خود یک دیدار غیر رسمی داشته باشید. بعضی‌ کت و شلوارها، کت و شلوارهای تَک، پیراهن و جلیقه در این دسته قار می‌گیرند که باعث می‌شود برای حضور در محیط کسب و کار، آماده به نظر برسید.

مهمانی: برای حضور در یک مهمانی یا یک مراسم عروسی شما باید بسیار خوشتیپ‌تر از روزمره خود باشید. در این هنگام است که لباس‌های زرق و برق دار، رنگ‌های غلیظ و لباس‌های شاخص به کار می‌آیند و شما می‌توانید زیباترین لباسی را که می‌شناسید به تن کنید. شما نباید از پوشیدن لباس‌های یک دست یا لباس‌های مشکی بترسید و بهتر است آنها را امتحان کنید.

چگونه در مکان مناسب، لباس مناسب بپوشیم؟

لباس‌های رسمی: در مراسمات رسمی یا جلسات کاری شما باید رسمی‌ترین لباس‌های خود را بپوشید. قطعا در این هنگام لباسی که کمتر از یک کت و شلوار مرتب، تمیز و شیک رسمی باشد مورد قبول نیست. کفش‌های چرم خود را واکس بزنید، از دکمه سر آستین و ساعت و کمربند شاخص خود استفاده کنید و یک کت و شلوار مناسب با رنگ تیره انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم در پوشیدن این گونه لباس‌ها بیشتر دقت کنید.



در آخر باید اضافه کنیم که شما باید در هنگام انتخاب لباس، به آرایش یا مدل موی خود هم دقت کنید و سعی کنید تمام جزئیات را با آن شرایط هماهنگ کنید. به طور کُلی یک شخصیت با پرستیژ مثل شما باید در هر حالتی، چه در مغازه‌ای که نزدیک به منزل اوست، چه در یک مراسم دوستانه یا در یک جلسه کاری، باید مرتب و تمیز باشد؛ این نکته بسیار مهم‌تر از سایرین است. برای اینکه خوب به نظر برسید باید حتما لباس‌های شاخص خود را به تن کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق