تداوم افزایش نسبی دمای آذربایجان شرقی/ وقوع رگبار و رعد و برق در اوایل شب


تداوم افزایش نسبی دمای آذربایجان شرقی/ وقوع رگبار و رعد و برق در اوایل شب

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از تداوم افزایش نسبی دمای استان خبر داد.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از امروز یکشنبه تا اواخر هفته، جوی نسبتا پایدار در استان حاکم خواهد بود، البته طی چند روز آینده در برخی ساعات به خصوص در زمان بعد از ظهر و اوایل شب، گذر امواج میانی جو موجب افزایش موقت ابر و رگبارهای پراکنده باران و رعد و برق خواهد شد.

وی با بیان این‌که طی یک هفته آینده، سامانه قوی در منطقه وجود ندارد، گفت: ولی طبق روال هر ساله، در اوایل فصل بهار، حتی اگر سامانه‌ی بارشی وجود نداشته باشد هم معمولا در بعد از ظهر، میزان ابرها در جو به صورت موقت افزایش می‌یابد.

وی متذکر شد: حتی ممکن است در برخی نواحی به خصوص نواحی کوهستانی نیز شاهد رگبار پراکنده باران باشیم.

امیدفر افزود: در طی روزهای آینده با افزایش نسبی دما بین پنج الی ۱۰ درجه روبه رو خواهیم بود که نشان می‌دهد با این روند، دمای هوای استان گرمتر خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت دمایی استان نیز اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، تبریز در گرمترین زمان دمای ۱۳ درجه بالای صفر و در سردترین زمان دمای یک درجه بالای صفر را تجربه کرده است. دمای فعلی این شهر نیز شش درجه بالای صفر است که یک درجه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: هم‌چنین در ۲۴ ساعت گذشته، سراب با دمای منفی پنج درجه سردترین شهر استان و جلفا با دمای ۱۸ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی