هفت هزار مترمربع از اراضی ملی ایلام رفع تصرف شد


هفت هزار مترمربع از اراضی ملی ایلام رفع تصرف شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: طی 15 روز سپری شده از سال جاری هفت هزار و 50 مترمربع از اراضی ملی این استان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است

عبدالله بهادری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اراضی ملی توسط یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان ایلام طی ۱۵ مرحله رفع تصرف به ارزش ۱۲ میلیارد تومان از تصرف اشخاص سودجو خارج شده است.

وی با اشاره به همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان زمین‌خواری در استان افزود: این همراهی و همکاری سبب شده تا سال گذشته بیش از ۳۷ هکتار از تصرف افراد سودجو خارج و به بیت‌المال باز گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: چنانچه مردم قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند، ابتدا استعلامات لازم در این خصوص را از طریق اداره کل راه و شهرسازی بعمل و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

بهادری تاکید کرد: یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی استان ایلام با قاطعیت تمام مقابل افراد سود جو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: مردم می توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را به یگان حفاظت راه و شهرسازی ایلام و یا ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها اطلاع دهند.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ میلیون هکتار مساحت و با داشتن ۴۲۳ کیلومتر مرز با کشور عراق در غرب کشور قرار دارد.

۸۷ درصد مساحت استان ایلام را جنگل ها، مراتع و عرصه های ملی تشکیل می دهد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403