آبشار گلوسنگ کلیبر


خوشبختانه جاذبه های گردشگری در تمام نقاط ایران وجود دارد حتی در روستاهای کوچک ایران هم اماکن تاریخی و طبیعت بکر هم می توان یافت . در هر گوشه و کنار ایران دیدنی‌های بسیاری وجود دارد که پاسخگوی تمام سلیقه‌ها و نیازهاست. یکی دریا می‌خواهد و دیگری کوهنوردی، یکی آفتاب گرم سوزان می‌خواهد و دیگری […]

خوشبختانه جاذبه های گردشگری در تمام نقاط ایران وجود دارد حتی در روستاهای کوچک ایران هم اماکن تاریخی و طبیعت بکر هم می توان یافت . در هر گوشه و کنار ایران دیدنی‌های بسیاری وجود دارد که پاسخگوی تمام سلیقه‌ها و نیازهاست. یکی دریا می‌خواهد و دیگری کوهنوردی، یکی آفتاب گرم سوزان می‌خواهد و دیگری برف و باران… به راستی ایران کشور چهار فصلی است که اگر جایی در فصل تابستان گرم است جایی دیگر وجود دارد که در تابستان سرد است طوریکه بخاری روشن است و باید لباس گرم پوشید. آذربایجان شرقی در شمال غرب کشورمان تنها به خاطر تبریز معروف نیست. کلیبر نیز از شهرستان‌های معروف در شمال غربی آذربایجان شرقی است. آبشار گلوسنگ کلیبر یکی از نقاط دیدنی کلیبر می باشد .

آبشار گلوسنگ کلیبر

به ریزش ناگهانی آب از مکانی بلند، آبشار گفته می‌شود. کلیبر در محاصره کوه‌های قره داغ و جنگل‌های ارسباران است بنابراین وجود آبشار در این منطقه پدیده‌ای دور از انتظار نیست. آبشار گلوسنگ کلیبر به دلیل مسیر نسبتا نیمه سختی که دارد بکر مانده است و هنگامی که موفق به دیدن آن می‌شوید از زیبایی بیش از اندازه آن به وجد می‌آیید. صدای ریزش آبشار از ارتفاع، پرواز و آواز پرندگان، پوشش گیاهی سبز و منحصر به فرد منطقه دست به دست هم داده‌اند تا به زیبایی آبشار گلوسنگ کلیبر و اطراف آن بیفزایند.فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از آبشار بکر گلوسنگ کلیبر است.

آبشار گلوسنگ کلیبر

نحوه دسترسی به آبشار گلوسنگ کلیبر

جاده جانانلو – کلیبر با بیش از ۴۰ کیلومتر طول از خیابان فرمانداری کلیبر شروع شده و به جانانلو در نزدیک رود ارس مرز میان ایران و جمهوری آذربایجان ختم می‌شود. اما این جاده نه تنها هم مسیر با رود کلیبر و اتصال دهنده کلیبر با جانانلو است بلکه مسیری است که می‌توان از طریق آن به آبشار گلوسنگ و روستای گلوسنگ رفت. روستای گلوسنگ در میان کوه‌های قره داغ، تقریبا روستایی مخروبه است و در سال‌های اخیر تعدادی ساختمان جدید در روستای گلوسنگ ساخته شده است و عده‌ای در آن سکونت گزیده‌اند که به آن آبادانی بخشیده‌اند. پس برای رفتن به آبشار تابلوی روستای گلوسنگ در سمت غرب جاده کلیبر – جانانلو را دنبال کنید و سپس مسیر خاکی را طی کنید تا به روستا برسید. آبشار گلوسنگ کلیبر در سمت غرب روستا قرار دارد که دارای چندین نهر و چشمه است.

گاه پیش می‌آید با دیدن جایی، یاد مکانی دیگر بیفتیم. بسیاری از کسانی که از آبشار گلوسنگ کلیبر دیدن کرده‌اند آن را شبیه به آبشار لاتون گیلان در لوندویل و آبشار قلعه درسی کلیبر دانسته‌اند. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از آبشار بکر گلوسنگ کلیبر است.
برای رفتن به کلیبر از تهران با گذر از اتوبان قزوین – زنجان و زنجان – تبریز، سپس با دنبال کردن تابلوهای راهنما به کلیبر می‌رسید. در مجموع از تهران تا کلیبر ۷۷۰ کیلومتر فاصله است که ۹ ساعت طول می‌کشد. از کلیبر به جاده کلیبر – جانانلو رفته و تابلوی روستای گلوسنگ را دنبال کنید. همچنین با اتوبوس از طریق ترمینال‌های اتوبوسرانی می‌توان به کلیبر رفت.

آبشار گلوسنگ کلیبر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403