درخواست تعطیلی دو هفته‌ای شهرهای قرمز و نارنجی


درخواست تعطیلی دو هفته‌ای شهرهای قرمز و نارنجی

عضو شورای شهر تهران گفت: از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست می‌شود تعطیلی حداقل دو هفته‌ای در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی را به تصویب برساند.

به گزارش مشرق، حجت نظری در جریان دویست و هشتاد سومین جلسه شورای شهر تهران گفت: تذکر امروز بنده در مورد شرایط کرونایی حاکم بر شهر است. حتما همه شما عزیزان از آمار ارائه شده توسط استاندار تهران و ستاد ملی مقابله با کرونا مطلعید. متأسفانه وضعیت تهران با افزایش موارد ابتلا و مرگ‌های ناشی از کرونا به وضعیت نارنجی رسیده و هشدارهای فراوانی پیرامون قرمز شدن وضعیت شهر مطرح شده است.در این میان اما همه چیز عادی است و آنطور که برخی از مسئولان به دنبال القای آن هستند، فقط مردم غیرعادی بودند که کرونا به پیک چهارم خود رسیده است.

بیشتر بخوانید:

تشریح محدودیت‌ها بعد از موج جدید کرونا

وی تصریح کرد: پیش از این نیز بارها و به نمایندگی از مردم شهر تهران تذکر داده بودیم که نباید برخی مسئولان صرفاً مردم را مقصر شیوع کرونا بدانند و با متهم کردن آنان بر اقدامات، رفتار و گفتار ضدونقیض خود سرپوش بگذارند.

نظری اضافه کرد: عزیزان مسئول حتما می‌دانند که در برابر جان مردم مسئولند و در برابر جانی که خدای نکرده درپی سهل‌انگاری آنان از دست رفته باشد، پاسخگو هستند. این چه تمهیداتی است که مسئولان ما در هر سه قوه صرفا به تذکر و توصیه بسنده کرده‌اند؟ امروز مردم می‌پرسند که چرا راه‌ها باز بود و تمام تسهیلات سفر فراهم شد اما صرفاً به آنان توصیه شد که به سفر نروند؟ آیا نمی‌شد از انجام سفرهای برون شهری جلوگیری کرد؟ چرا تناقض در گفتار و رفتار مسئولان ارشد پیرامون کرونا همچنان وجود دارد و حتی برخی از این افراد برخلاف توصیه‌ها با خانوادهایشان عازم سفر هم شدند؟

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در شرایطی که می‌شد با اجرای یکسری مقررات سختگیرانه، کرونا را در ایام تعطیلات نوروزی، مدیریت کرد و به پایان رساند، متاسفانه سوء مدیریت در مواجهه با این بیماری آن را به پیک چهارم رسانده و آمار مرگ و میرها و موارد ابتلا رو به افزایش است.

وی گفت: متاسفم از اینکه این جملات را بر زبان می‌آورم، اما همچنان هم تناقضات زیادی در رفتار و مصوبه‌ها وجود دارد. چرا دولت اقدامی برای شناور شدن ساعات کاری ادارات نکرد؟ چرا دورکاری حداکثری در سازمان‌ها و شرکت‌هایی که امکان دورکاری در آن‌ها وجود داشت، اعمال نشد و چه اصراریست که مردم را رأس یک ساعت خاص از خانه خارج کرده و رأس ساعت خاصی و در اوج ازدحام جمعیت نیز آنان را به خانه بازگرداند؟ چرا از حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس حمایت نشد و همچنان ایستگاه‌ها و قطارهای مترو و کابین‌های اتوبوس یکی از محل‌های نگران کننده ابتلا به کرونا محسوب می‌شود؟

نظزی اضافه کرد: از واکسیناسیون عمومی واکسن کرونا که همچنان خبری نیست و تنها برای اقشار و گروه‌های خاص آغاز شده است. نه از واکسن داخلی و نه از واکسن خارجی مردم چیزی احساس نکرده‌اند. امیدوارم این شرایط زودتر به پایان برسد. از ستاد ملی مقابله با کرونا می‌خواهم اولاً تعطیلی دستکم دو هفته‌ای در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی را به تصویب برساند. ثانیاً دورکاری حداکثری را در دستگاه‌های دولتی اجرا کرده و برای مشاغل و اقدامات ضروری نیز اقدام به شناور کردن ساعات کاری کنند که همه شهروندان در یک زمان محدود و در ازدحام جمعیت روانه مرکز کار خود نشده و از آن خارج نشوند. مطالبه تهیه واکسن نیز مطالبه ای عمومی است و امیدوارم حرف و مطالبه مردم جدی تر شنیده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار