رنج آورترین علائم پس از خواب و راه zwnj;های مقابله با آن


رنج آورترین علائم پس از خواب و راه zwnj;های مقابله با آن

سلامت نیوز:برخی افراد در هنگام برخاستن از خواب مشکلاتی مانند سردرد دارند که ریشه در اختلالات دیگری دارد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که زمانی که صبح از خواب برمی خیزید از درد فک، دندان و حتی سر درد رنج می برید. اگر اینگونه است به احتمال فراوان شما به اختلال دندان قروچه مبتلا هستید و...

سلامت نیوز:برخی افراد در هنگام برخاستن از خواب مشکلاتی مانند سردرد دارند که ریشه در اختلالات دیگری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که زمانی که صبح از خواب برمی خیزید از درد فک، دندان و حتی سر درد رنج می‌برید. اگر اینگونه است به احتمال فراوان شما به اختلال دندان قروچه مبتلا هستید و در طول خواب بدون آنکه خود بدانید دندان‌های خود را به یکدیگر می‌سایید.


به گزارش اکسپرس از دیگر علائمی که دندان قروچه در صبحگاه برای فرد به همراه دارد می‌توان به درد عضلات صورت، درد گوش، و سفتی و گرفتگی شانه‌ها اشاره کرد. از علائم داخلی دهان نیز می‌توان به ظاهر غیرطبیعی دندان ها، ساختار معیوب دندان ها، التهاب و پس رفت لثه ها و از دست دادن زودهنگام دندان‌ها اشاره کرد.


تحقیقات نشان داده است کسانی که به اختلال دندان قروچه مبتلا هستند ۳ برابر افراد دیگر احتمال دارد که از سردرد رنج ببرند. دانشمندان می‌گویند دندان قروچه ارتباط مستقیمی با اختلالات خواب دارد. یافته‌ها موید آن است که افرادی که از مواد روان گردان استفاده می‌کنند احتمال بیشتری دارد که به اختلال دندان قروچه مبتلا شوند.


به طور کلی استعمال دخانیات، مصرف نوشیدنی‌های الکلی، نوشیدنی‌های حاوی کافئین، دارو‌هایی که برای خواب، افسردگی، و اضطراب و نگرانی استفاده می‌شوند، در بروز اختلال دندان قروچه تاثیرگذار هستند. دانشمندان تاکید دارند ۷۰ درصد بروز اختلال دندان قروچه به دلیل اضطراب و نگرانی افراد است، اما دلیل ۳۰ درصد دیگر هنوز به طور کامل مشخص نشده است.


راه‌های متعددی برای درمان دندان قروچه وجود دارد که مهم‌ترین آن استفاده از دستگاه ویژه دهان پیش از خواب، هیپنوتیزم و آتل‌های مخصوص دهان است.
یک تحقیق نشان داده است انجام هیپنوتیزم می‌تواند به درمان دندان قروچه در افراد کمک کند و از علائم این بیماری در فرد بکاهد. مراجعه به روانشناس و حل مشکلاتی که باعث بروز نگرانی و اضطراب در فرد می‌شود یکی از راهکار‌های ریشه‌ای برای درمان همیشگی دندان قروچه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس