شاخص وضعیت ماینرهای بیت‌کوین از شکستن رکوردهای قیمتی جدید خبر می‌دهد


با آغاز ماه آوریل شرایط بهتری برای بیت‌کوین به وجود آمد و بالاخره از شدت نوسان هفته‌های پیش کاسته شد. مطابق شاخص نوسانات بیت‌کوین، نوسانات این رمزارز در مقیاس 30 روزه از 5.34 درصد در تاریخ 9 مارس حالا به 3.5 درصد رسیده است. اکنون ماینرها کوین‌های خود نگه داشته‌اند چون انتظار یک رشد قدرتمند دیگر را دارند. قیمت بیت‌کوین...

شاخص وضعیت ماینرهای بیت‌کوین از شکستن رکوردهای قیمتی جدید خبر می‌دهد
با آغاز ماه آوریل شرایط بهتری برای بیت‌کوین به وجود آمد و بالاخره از شدت نوسان هفته‌های پیش کاسته شد. مطابق شاخص نوسانات بیت‌کوین، نوسانات این رمزارز در مقیاس ۳۰ روزه از ۵.۳۴ درصد در تاریخ ۹ مارس حالا به ۳.۵ درصد رسیده است. اکنون ماینرها کوین‌های خود نگه داشته‌اند چون انتظار یک رشد قدرتمند دیگر را دارند.
قیمت بیت‌کوین تا دیشب در نزدیکی رکورد تاریخی ۶۱٫۸۰۰ دلاری در حال تثبیت بود و این اتفاق در شرایطی به عنوان یک نشانه مثبت تلقی می‌شود که دو هفته پیش قیمت بیت‌کوین به ۵۱ هزار دلار رسیده بود. ولی از بامداد امروز قیمت با افتی نسبی به حدود ۵۷ هزار دلار رسیده است.
با توجه به ثبت رکورد تاریخی قیمت ۲۱۴۴ دلاری توسط اتریوم، سوالی که برای سرمایه‌گذاران به وجود آمده این است که آیا بیت‌کوین هم می‌تواند رکورد قبلی خود را بشکند یا نه. مطابق یکی از شاخص‌های موجود می‌توانیم انتظار یک رشد بالقوه را داشته باشیم.
از سه‌شنبه هفته پیش که شاخص تغییر وضعیت ماینرهای بیت‌کوین مثبت شده، ماینرها به گردآوری هرچه بیشتر توکن‌های دیجیتالی خود ادامه داده‌اند. این شاخص جریان تراکنش استخرهای استخراج رمزارزها را نشان می‌دهد. زمانی که این شاخص مثبت است، مجموع تعداد بیت‌کوین‌هایی که توسط ماینرها فروخته می‌شود از تعداد بیت‌کوین‌هایی که نگه داشته می‌شود کمتر است.
شاخص وضعیت ماینرهای بیت‌کوین از شکستن رکوردهای قیمتی جدید خبر می‌دهد
اکنون گردآوری مجدد توکن‌ها نشان می‌دهد که ماینرها معتقدند قیمت بیت کوین در آینده نزدیک بالا خواهد رفت. شاخص تغییر وضعیت ماینرها در تاریخ ۱ آوریل از گردآوری ۴۵۱۴ کوین در یک روز خبر داده و این عدد تاکنون در حال افزایش بوده است. آخرین باری که ماینرها با چنین شتابی در حال گردآوری بیت کوین بوده‌اند به دسامبر ۲۰۲۰ برمی‌گردد، یعنی زمانی که قیمت این رمزارز از ۲۰ به ۴۰ هزار دلار رسید.
با رشد تقاضا و گرایش بازار برای شناسایی بیت کوین به عنوان «طلای دیجیتال»، احتمال می‌رود که قیمت این رمزارز رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند. شرکت تحقیقاتی «جی‌پی مورگان» اخیرا در پیش‌بینی بلند مدت خود قیمت بیت‌کوین را ۱۳۰ هزار دلار تخمین زده بود. افزون بر این، عملکرد طلا در بازارهای جهانی به شدت ضعیف‌تر از بیت‌کوین بوده و همین مسئله در دو فصل اخیر به خروج ۲۰ میلیارد دلار سرمایه از این بازار منتهی شده، در حالی که میزان سرمایه‌گذاری‌های بیت‌کوین ۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.
با تمام این تفاصیل، باید توجه داشت که سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین و سایر رمزارزها ریسک بسیار زیادی دارد و بهتر است پیش از تحقیق و بررسی فراوان به این بازار ورود پیدا نکنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها