10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند


اما آیا می دانید گیاهان خاصی در جهان وجود دارند که جزو نادر ترین گیاهان در جهان به شمار می‌روند. این گیاهان با ظاهری عجیب و غریب شما را متعجب خواهند کرد.

10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند


باغبانی به عنوان یکی از آرامش بخش ترین فعالیت های جهان در نظر گرفته می شود. باغبانی شما را از استرس دور می‌کند و به شما انرژی میدهد. در حالی که شخصی بطور مداوم درگیر باغبانی و سایر فعالیتهای مرتبط است ، با همه گیاهان رابطه نزدیک دارد و بیشتر آنها را می شناسد. اما آیا می دانید گیاهان خاصی در جهان وجود دارند که جزو نادر ترین گیاهان در جهان به شمار می‌روند. این گیاهان با ظاهری عجیب و غریب شما را متعجب خواهند کرد. برخی از آن ها فقط یک نمونه در جهان دارند، برخی از آنها فقط در جاهایی خاص از دنیا وجود دارند و خب برخی از الان منقرض شده به شمار می‌روند. تا حالا در مورد خواص و یا ویژگی های درمانی این گیاهان چیزی گفته نشده است. اما به سبب نادر بودن آنها مطمئنا تحقیقاتی در مورد آن انجام شده است.

لیست این گیاهان نادر در جهان را به شما معرفی می‌کنیم:


بیایید نگاهی به 10 گیاه برتر نادر در جهان بیندازیم:

1. رافلزیا آرنولدی
این گیاه که بزرگترین گل جهان شناخته می شود ، یکی از نادرترین گیاهان در جهان است. Rafflesia Arnoldii ، همچنین به عنوان گیاه جسد شناخته می شود ، این نام به دلیل بوی بد آن که شبیه گوشت پوسیده است به این گیاه داده شد. برخلاف گلهای دیگر ، این گیاه بوی مطبوعی ندارد و می توانید این گل را در جنگلهای انبوه باران سوماترا ، اندونزی ، مالزی و بنگکولو پیدا کنید.

10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند

2. Encephalartos Woodii
یکی از نادرترین گیاهان جهان Encephalartos Woodii است که اکنون فقط در محلی که از زولو لند منتقل شده است حفاظت شده و محدود به باغ گیاه شناسی است. این گیاه در آفریقای جنوبی یافت می شود و در طبیعت منقرض در نظر گرفته می شود و همه نمونه ها از نوع کلون هستند. انواع سیکاد آن گیاهان نر و ماده داشت ، اما مدتها پیش هیچ نمونه ای از گیاه ماده یافت نشد. به همین دلیل تکثیر وجود ندارد و گیاه نر اکنون حفظ شده است.

10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند

3. نپنتس تناکس
یکی از گیاهان عجیب و غریب گیاه Nepenthes Tenax است که یکی از گیاهان نادر در جهان محسوب می شود. این گیاه با شباهت زیادی به گیاه پارچ ، تا ارتفاع 100 سانتی متر با گل پارچ شکل در بالا ، با قد 15 سانتی متر رشد می کند. این یک گیاه دشت استرالیایی بسیار نادر است که بومی شمال کوئینزلند است. این گیاه اکنون بخشی از گونه های در معرض خطر جهان است.

10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند

4. ولویچیا
یکی از طولانی ترین گیاهان زنده که به آن گیاه فسیل زنده نیز می گویند ، دوباره یکی از نادرترین گونه های گیاهی است که در آفریقا یافت می شود. این گیاه ظاهری عجیب دارای یک تنه چوبی ، ضخیم ، کوتاه و تنومند است. این گیاه سرعت رشد بسیار کندی دارد و اعتقاد بر این است که 1000 تا 2000 سال روی زمین زندگی می کند.



10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند

5. پنتانیا بایلیسیانا
کسب یک مکان در کتاب رکوردهای جهانی گینس. Pennantia Baylisiana دوباره یک گیاه منقرض شده در جهان است که به ندرت پیدا می شود به این معنی که به راحتی نمی توانید آن را پیدا کنید. این گیاه جنجالی بسیار بحران جنسیتی دارد ، برخی از دانشمندان سعی کردند اثبات کنند که این یک پیدایش ماده است یا یک ماده مرد. این گیاه روند پیری آهسته ای دارد یعنی تقریباً 10 سال کامل طول می کشد تا کاملاً بالغ شود.

10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند

6. Amorphophallus Titanum (تیتان آروم)
این گیاه با ظاهری عجیب تنها در باغ گیاه شناسی منطقه معروف به Rose Hills of Huntington یافت می شود. این گیاه بدخلق فقط گاهی اوقات شکوفا می شود و به نظر می رسد مانند یک گل با یک گردش قرمز با یک فتیله داخلی رنگ بژ به نظر می رسد. این گیاه از نادرترین و زیباترین گیاهان جهان است.

10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند

7. ارکیده شبح
این گیاه عجیب و غریب شبیه شکل ارواح کوچکی است که بر بوته های آن آویزان شده اند. مانند سایر ارکیده ها ، این نوع ارکیده برگ ندارد و رایحه سیب دارد. یکی از نادرترین گونه های ارکیده است که در جهان یافت می شود و دارای شکوفه های کم رنگ و ساقه های نازک است. این مناطق دورافتاده فلوریدا و کوبا است.

10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند

8. Dragon’s Blood Tree
این درخت خون اژدها وقتی از پایین به آن نگاه می شود شبیه شکل قارچ است. اگر می خواهید این درخت نادر را ببینید ، باید به یمن سفر کنید ، یک قایق اجاره کنید و از جزیره سقطرا دیدن کنید. شیره این درخت به صورت خون قرمز است و این درخت فقط در یک جزیره در سواحل یمن در کل جهان یافت می شود.

10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند

9. میدلمیست قرمز
زیباترین گل امروزه در جهان نادرترین گل است. فقط دو نمونه از آن در جهان باقی مانده است: یکی در باغ های گیاه شناسی در لندن و دیگری در نیوزلند. 200 سال پیش این یکی از شکوفه ترین گل ها بود اما به دلیل رشد بیش از حد این گل ، اکنون در جهان منقرض شده است.

10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند

10. Orchid Slipper Rothschild
یکی از گرانترین گلهای جهان چیزی است که برای تهیه یک گل باید 15 سال طولانی صبر کنید. این گل حدود 5000 دلار برای هر شکوفه هزینه دارد و بدون شک نادرترین موردی است که در این سیاره زمین پیدا خواهید کرد. این ارکیده نادر و در معرض خطر در کوههای مرتفع بورنئو یافت می شود و سابقه ای در مورد کشف این گیاه وجود ندارد. این ارکیده ظریف فقط در برخی از ارتفاعات رشد می کند.

10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند

بنابراین اینها 10 لیست نادر گیاهان موجود در سیاره زمین ما بودند. امیدواریم از خواندن چنین گیاهان بی نظیری که وجود دارد لذت برده باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!