چرا والدین بر دست ها و پاهای نوزادان خود بادکنک می بندند


بادکنک ها می توانند چیزی فراتر از یک دکوراسیون زیبا باشند.

به گزارش سایت طلا ،بادکنک ها می توانند چیزی فراتر از یک دکوراسیون زیبا باشند. جراحان از آن ها برای برخی اقدامات پزشکی استفاده می کنند و حتی از بادکنک های هلیومی برای انتقال تجهیزات اندازه گیری جو به سیاره زهره استفاده می شود و بادکنک ها فقط برای این کار ها تعبیه نشده است. با نظارت دقیق، حتی کودک نوپای شما نیز می تواند از آنها بهره مند شود.

ما در این مقاله دیدیم که بعضی از والدین، بادکنک را به دست و پاهای نوزادان خود می بندند، بنابراین ما کنجکاو شدیم و تصمیم گرفتیم که دلیل این کار را بدانیم. معلوم است که چندین بازی جالب با بادکنک نیز وجود دارد که بچه های بزرگتر نیز می توانند از آن لذت ببرند.

انجام فعالیتهایی که به کودک شما در ایجاد مهارتهای مختلف کمک می کند بسیار مهم است.


چرا والدین بر دست ها و پاهای نوزادان خود بادکنک می بندند

برای انجام کارهای روزمره، باید مهارت های حرکتی خوبی داشته باشیم. این مهارت ها درست پس از تولد کودک شروع به رشد می کنند و با بزرگتر شدن آنها به تدریج کارهای بیشتری را یاد می گیرند. اگر برخی از نقاط عطف توسعه مهارت های حرکتی ناخالص باشد و یا خوب حاصل نشود، می تواند تأثیرات منفی بر زندگی آنها بگذارد.

این می تواند به این معنی باشد که عضلات آنها ممکن است به درستی رشد نکنند، یا اینکه در تعامل با اشیا روزمره مانند ظروف، کتاب ها و اسباب بازی ها مشکل خواهند داشت. حتی می تواند بر نحوه تعامل آنها با سایر کودکان تأثیر بگذارد و منجر به کاهش عزت نفس آن ها شود.

بادکنک هدیه دادن به کودک برای بازی، می تواند مزایای زیادی داشته باشد.

چرا والدین بر دست ها و پاهای نوزادان خود بادکنک می بندند

یکی از راه های بازی با بادکنک این است که بادکنک های پر از هلیوم را به دور دست ها یا پاهای کودک خود ببندید و فقط اجازه دهید بدن آنها، بادکنک ها را حرکت دهد. این یک روش عالی برای تقویت مهارت های حرکتی ناخوشایند و عضلات چشم برای بهبود ردیابی و تمرکز است. هنگامی که کودک دست و پاهای خود را حرکت می دهد، می توانند حرکت بادکنک ها را بشنوند و سر و صدا ایجاد می کنند، که همچنین می تواند به آنها در یادگیری منطق علت و معلول کمک کند.

چرا والدین بر دست ها و پاهای نوزادان خود بادکنک می بندند

این فعالیت همچنین باعث می شود تا کودک قدرت گردن خود را به کار گیرد تا به پاهای خود نگاه کند. این قدرت گردن بعداً هنگامی که آنها یاد بگیرند که غلت بزنند مهم خواهد بود. بهتر است این فعالیت را وقتی کودک بین 1 تا 5 ماهه است انجام دهید، قبل از اینکه بداند چگونه غلت بزند و هنوز علاقه ای به خوردن همه چیز ندارند.



چرا والدین بر دست ها و پاهای نوزادان خود بادکنک می بندند

توجه به این نکته مهم است که وقتی کودک با بادکنک بازی می کند همیشه باید در کنار او باشید زیرا این امر می تواند خطر خفگی را در پی داشته باشد.

برای کودکان بزرگتر، چیزهای سرگرم کننده ای وجود دارد که می توانند با بادکنک انجام دهند تا هماهنگی چشم و دست، مهارت های حرکتی خوب و مهارت های حرکتی دقیق را بهبود بخشد. به عنوان مثال، می توانید از کودک خود بخواهید که یک بادکنک غیر هلیومی را با دست، انگشتان یا سرش به عقب و جلو بزند، در غیر این صورت می تواند با پاهای خود آن را شوت کند. آنها همچنین می توانند تنیس بادکنک بازی کنند.

چرا والدین بر دست ها و پاهای نوزادان خود بادکنک می بندند

شما می توانید با استفاده از بادکنک های پر از هلیوم و غیر هلیوم از رنگ های مختلف، به تنهایی به برخی از بازی های بادکنک دست پیدا کنید. به این ترتیب، کودک شما می تواند رنگ ها را تشخیص دهد، و یا حقاقیت علمی جهان را بیاموزد، مانند نحوه کار گرانش. و دسته بندی اشیا را بیاموزید. آنها در حین انجام این کار واژگان جدیدی را نیز خواهند آموخت. به عنوان مثال، کلماتی مانند "جاذبه" و "هلیوم" قطعاً برای آنها جدید خواهند بود.

چرا والدین بر دست ها و پاهای نوزادان خود بادکنک می بندند

جدای از این، بازی با بادکنک به فعالیت بیشتر کودکان نسبت به بازی روی زمین یا هنگام نقاشی روی میز، نیاز دارند. این بدان معنی است که برای سلامتی جسمی آنها نیز مفید است.

فعالیت های سرگرم کننده زیادی وجود دارد که کودک شما می تواند برای بهبود مهارت های حرکتی خود انجام دهد.

چرا والدین بر دست ها و پاهای نوزادان خود بادکنک می بندند

فعالیت هایی برای تقویت مهارت های حرکتی ناخالص (gross motor skills):

مانند حیوانات مختلف راه رفتن را تمرین کنید.
از یک طرف بند کفش روی زمین به طرف دیگر بپرید.
بدن خود را به شکل حروف الفبا درآورید.
یک مسیر با مانع داخل خانه را انجام دهید.
رقص جدیدی اختراع کنید و آن را به شخص دیگری بیاموزید.

چرا والدین بر دست ها و پاهای نوزادان خود بادکنک می بندند

فعالیت های مربوط برای تقویت مهارت های حرکتی خوب (fine motor skills):

با کمک کاغذ اوریگامی بسازید.
یک دستبند با مهره درست کنید.
با لگو ها بازی کنید.
کلاژ درست کنید.

آیا تا به حال هیچ یک از این فعالیت ها را با بادکنک انجام داده اید؟ دوست دارید آن ها را امتحان کنید؟ آیا بازی های مشابهی وجود دارد که شما پیشنهاد دهید؟


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022