چطور چای دو رنگ درست کنیم؟


چطور چای دو رنگ درست کنیم؟

روش درست کردن چای دو رنگ ساده است ولی کمی نیاز به صبر و حوصله و دقت دارد.

آفتاب‌‌نیوز :

چای دو رنگ هم از زمانی که چای در ایران مرسوم شده است، در مراسم خواستگاری و مجالس مهم باب شد. روش درست کردن چای دو رنگ ساده است ولی کمی نیاز به صبر و حوصله و دقت دارد.

مواد لازم برای تهیه چای دورنگ:

چای دم کرده: نصف استکان
آب جوش: نصف استکان
قند: ۴-۶ حبه

طرز تهیه چای دو رنگ:

۱. چای دورنگ بیشتر در استکان های کمر باریک صرف می شد. استکان های کمر باریکتان را آماده کنید و یک چای خوش رنگ دم کنید و آماده شوید برای درست کردن چای دو رنگ. ابتدا نصف استکان را آب جوش بریزید و چند حبه قند داخل استکان بیندازید و با قاشق چایخوری هم بزنید تا قند حل شود.

۲. غلظت قند باید زیاد باشد تا حدی که به اشباع برسد. یعنی وقتی که قند می اندازید دیگر حل نشود و شیره مانند شود. سپس داخل یک کاسه چای خالص بریزید و با استفاده از یک قاشق یا ملاقه کوچک به آرامی و کم کم روی این شیره چای بریزید. می بینید که آب در پایین و چای در بالا قرار می گیرد. به همین سادگی.

۳. اگر در اندازه زیاد می خواهید درست کنید، داخل یک قابلمه آب و شیره باید درست کنید. یعنی به تعداد و متناسب با استکان ها آب داخل قابلمه بریزید و قند یا شکر را به آن اضافه کنید و بعد داخل تمام استکان ها را تا نیمه با این شیره پر کنید و به آهستگی چای را به استکان ها اضافه کنید. برای سادگی و سرعت کار هم می توانید از یک یا دو نفر آدم خونسرد استفاده کنید.

۴. این روش بیشتر مجلسی و تفننی و رسمی است و مزه و طعم چای در آن چندان مطرح نیست مخصوصا این چای شیرین است نه تلخ. به همین دلیل از آوردن این چای برای کسانی که عادت به نوشیدن چای داغ دارند خودداری کنید. و همچنین برای افرادی که چای شیرین دوست ندارند هرگز این چای را نیاورید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا