71 هزار و 476 خانوار آسیب دیده از کرونا در استان مرکزی حمایت شدند


71 هزار و 476 خانوار آسیب دیده از کرونا در استان مرکزی حمایت شدند

اراک - ایرنا - مدیرگروه شبکه ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 71 هزار و 476 خانوار این استان در اجرای طرح شهید سلیمانی مورد حمایت قرار گرفتند.

سید«شهریار حسینی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای طرح شهید سلیمانی استان سه تا پنج میلیون ریال از سوی تیم حمایت به هر خانواده در راستای کاهش و کنترل بیماری کرونا کمک مالی شد.

وی اظهار داشت: ۳ هزار و ۷۹ نفر که در تماس نزدیک با موارد مثبت به ویروس کرونا بوده‌اند در اجرای این طرح برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در استان مرکزی رهگیری شدند.

مدیرگروه شبکه ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رهگیری افراد مبتلا در استان با مشارکت ۴۰۰ تیم با یک هزار و ۳۶۶ نفر عضو بسیجی، هلال احمر، حوزه بهداشت، سفیر سلامت و داوطلب انجام شده است.

حسینی افزود: ۲ هزار و ۹۹۰ نفر در استان مرکزی از سوی ۱۰۰ تیم مراقبت در منزل مورد حمایت قرار گرفتند تا با جلوگیری از تردد افراد در جامعه از انتشار بیماری جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: ۹هزار و ۷۶ بازدید مشترک از سوی ۱۷۲ تیم نظارت نیز با ۸۴۳ عضو در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان انجام شده که منجر به ۳۵۳ مورد مهر و موم و ضدعفونی کامل چهار هزار و ۸۸۵ منزل شده است.

مدیرگروه شبکه ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تیم مراقبتی در ۲ بخش شامل مراقبت در منزل و ردگیری تماس‌ها فعالیت دارند و اعضای این تیم، تماس فرد کرونا مثبت را رصد می‌کنند و در صورت ارتباط با افراد آنان را شناسایی و آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

حسینی افزود: در راستای ماموریت مراقبتی منزل از بیماران کرونایی استان مرکزی نیز یک پزشک و پرستار فعال هستند و در صورتی که فرد مبتلا قادر به مراجعه برای درمان نباشد با حضور در منزل خدمات تشخیصی و درمانی به صورت رایگان ارایه می‌شود.

ویروس کرونا از اسفندماه پارسال در ایران شیوع یافت و نخستین موارد شناسایی شده این بیماری پس از استان قم در اراک مشاهده شد و نوع جهش یافته این بیماری هم پنج اسفند ۹۹ در استان تایید شد.

براساس آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۴۵۶ مورد جدید ابتلا به کرونا بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در این استان شناسایی شد.

۷۷ نفر از تعداد ۴۵۶ مورد جدیدشناسایی شده در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند.
تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس در استان مرکزی تاکنون به ۴۰ هزار و ۸۶۰ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403