چراغ نارنجی کرونایی برای سه شهرستان خراسان شمالی روشن شد


چراغ نارنجی کرونایی برای سه شهرستان خراسان شمالی روشن شد

بجنورد- ایرنا- براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک که امروز 16 فروردین منتشر شد، سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین استان خراسان شمالی در وضعیت رنگ بندی کرونایی نارنجی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روند صعودی آمار بیماران کرونایی در استان خراسان شمالی در روزهای اخیر که رد پای آن در خرید و دید و بازدیدهای نوروزی و دورهمی خانوادگی و حتی برپایی مراسم عروسی با پایین ترین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در یکماهه اخیر باید جستجو کرد، موجب شد تا این استان که از بهمن ماه سال قبل(۹۹) در وضعیت زرد با خطر متوسط و آبی با خطر کم کرونایی قرار داشت، در وضعیت نارنجی قرار گیرد.
خراسان شمالی در هاله زرد و نارنجی
هم اکنون از هشت شهرستان استان خراسان شمالی سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین که دو سوم جمعیت این استان طبق سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۰ در این شهرستان ها سکونت دارند در وضعیت نارنجی به معنای پرخطر و چهار شهرستان مانه و سملقان، فاروج، گرمه و جاجرم نیز در وضعیت زرد با خطزر متوسط و شهرستان مرزی راز و جرگلان نیز در وضعیت آبی قرار دارد که احتمال تغییر رنگ بندی در این مناطق نیز به روند رو به رشد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان در روزهای آینده وجود دارد.
هم اکنون طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی بیش از ۱۷۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی اسفراین تحت درمان قرار دارند و در روزهای اخیر نتایج تست کرونا حدود ۵۰ درصد از افراد مشکوک نیز مثبت شد.
عادی انگاری کرونایی
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت : هم اکنون ۱۴۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های این دانشگاه بستری هستند که ۴۴ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته به جمع این بیماران در استان اضافه شدند.
دکتر سید احمد هاشمی عادی انگاری کرونایی را دلیل اصلی روند رو به صعودی آمار بیماران کرونایی در این استان در روزهای اخیر اعلام کرد و اظهارداشت : پیش از این نیز علایم زنگ خطر تغییر وضعیت رنگ بندی کرونایی با نارنجی و قرمز شدن رعایت پروتکل های بهداشتی به صدا در آمد و در ارزیابی جدید نیز این وضعیت تثبیت شد.
وی اضافه کرد : اگر عادی انگاری کرونایی همچنان همانند روزهای گذشته از سوی مردم ادامه داشته باشد،احتمال بدترشدن وضعیت کرونایی و حتی برگشت برخی محدودیت ها نیز وجود دارد و بار دیگر درمانگران ما در بیمارستان ها با مشکل شدید مواجه خواهند شد.
دبیرستاد استانی مقابله با کرونا خراسان شمالی با اشاره به شیوع ویروس کرونا انگلیسی در این خطه از شمالشرق کشور اظهارداشت: جهش این ویروس در بدن هر بیمار نسبت به بیماران دیگر متفاوت و سرعت آن نیز نسبت به مشابه قبلی بیشتر است.
دکتر هاشمی با ابراز نگرانی از مثبت شدن تست حدود ۵۰ درصد از بیماران مشکوک به ویروس کرونا در برخی از شهرستان های استان در روزهای اخیر راهکار مقابله با روند رو به صعود ابتلا به ویروس کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد.
استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ با شناسایی نخستین بیمار کرونایی در بجنورد وارد موج اول شیوع ویروس کرونا شد، از بهمن ماه سال گذشته با کاهش آمار بیماران بستری در وضعیت رنگ بندی زرد و آبی قرار گرفت به طوری که از هشت شهرستان استان شش شهرستان در وضعیت زرد و دو شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !