فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان با امیر دریادار دوم تذکر دیدار کرد


فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان با امیر دریادار دوم تذکر دیدار کرد

ادمیرال خان محمود آصف با حضور در ستاد فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندر عباس با امیر دریادار دوم جعفر تذکر فرمانده این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، در دومین روز از حضور ناوگروه نیروی دریایی کشور پاکستان در بندرعباس ادمیرال خان محمود آصف فرمانده ناوگروه اعزامی با هیئت همراه با حضور در ستاد فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با امیر دریادار دوم جعفر تذکر دیدار و گفتگو کرد.

دریادار دوم تذکر ضمن خوشامدگویی به فرماندهان و کارکنان ناوگروه پاکستانی هدف از این تعاملات بین دو نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان را تقویت مناسبات نظامی و دستیابی به یک روش مورد پذیرش طرفین جهت طراحی و اجرای تمرین مرکب دریایی عنوان کرد و گفت: این هم افزایی دریایی در سطوح مختلف بین دو کشور باعث تحقق اهداف مشترک دریایی خواهد شد و در نتیجه باعث نمایش عزم و اراده نیروهای دریایی دو کشور در برقراری امنیت حمل و نقل و تجارت دریایی در مناطق تحت حاکمیت می شود.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش دستیابی به یک فرهنگ و زبان مشترک تاکتیکی برای اجرای عملیات دریایی را از دیگر مزیت های این بازدیدها دانست و افزود: تمرین و برگزاری جلسه های مشترک به منظور تبادل اطلاعات و دانش دریایی حامل این پیام است که امنیت و صلح در منطقه راهبردی تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند تنها با کمک کشورهای منطقه قابل تأمین است.

دریادار دوم تذکر تصریح کرد: این ملاقات‌ها و سفرهای دریایی بین دو کشور ایران و پاکستان باعث نزدیکی بیشتر فرهنگ دو کشور که اشتراکات دینی و ملی زیادی هم دارند، می شود.

ادمیرال خان محمود آصف نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه سفرهای دریانوردی به ایران باعث تعمیق روابط دوستانه بین دو کشور می‌شود، گفت: اینگونه سفرها علاوه بر انتقال تجربیات تخصصی؛ باعث افزایش توانمندی‌ها و انتقال تجارب بین دو کشور می‌شود.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان تقویت روابط بین نیروی دریایی دو کشور و اجرای تمرینات مشترک را دو هدف عمده حضوری ناوگروه در بندرعباس اعلام کرد.

ادمیرال محمودخان آصف در پایان با بیان اینکه برقراری امنیت در خلیج فارس که مهمترین شاهراه بین المللی در سطوح جهان محسوب می‌شود را برای دو کشور ایران و پاکستان مهم ارزیابی و اضافه کرد: برقراری روابط با ایران برای پاکستان بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس