کرمان و سیرجان در وضعیت هشدار نارنجی قرار گرفتند 


کرمان و سیرجان در وضعیت هشدار نارنجی قرار گرفتند 

کرمان - ایرنا - رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کرمان گفت: با توجه به اعلام وضعیت جدید شهرهای کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کرمان و سیرجان از امروز 16 فروردین ماه در وضعیت هشدار نارنجی قرار گرفتند. 

به گزارش ایرنا، عباس تقی‌زاده روز دوشنبه با تشریح این خبر به رسانه ها افزود: شهرستان‌های رفسنجان و شهربابک پیش از این در وضعیت هشدار نارنجی قرار داشتند.

وی ادامه داد: بر این اساس و متناسب با وضعیت نارنجی بیماری کرونا الزامات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در مناطق نارنجی اعمال می‌ شود.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا در استان کرمان از مردم خواست، پروتکل‌های بهداشتی، استفاده مستمر از ماسک، رعایت ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی، ممنوعیت تردد شبانه و عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی را رعایت کنند.

تقی‌زاده تصریح کرد: بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در شهرهای نارنجی مشاغل گروه‌های سه و چهار باید تعطیل باشند و از طرفی این محدودیت با تغییر شرایط و تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل تسهیل و تشدید است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش حضور تا یک سوم ( یک سوم دورکاری و یک سوم حضور) کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها به میزان یک دوم باید صورت گیرد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا در استان کرمان اضافه کرد: همچنین تمام ماموریت‌های اداری غیرضروری باید لغو شود و برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات و با حضور حداکثر ۲۰ نفر امکان‌پذیر است.

تقی‌زاده اظهار داشت: بر اساس محدودیت‌های شهرهای نارنجی، فعالیت‌های آموزش حضوری مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید به طور کامل تعطیل شود.

وی افزود: همچنین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مانند نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه و مراسم‌های آیینی و مذهبی نیز باید تعطیل شود.

به گفته رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کرمان، ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع است و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در هر ۲۴ ساعت برای متخلف اعمال می‌ شود.

وی افزود: تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در سطح شهر ممنوع بوده و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفان به دنبال دارد.

مشاغل گروه سه شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه‌ها، سینماها، تئاترها و مهدهای کودک است.

گیم‌نت‌ها، باغ وحش، شهرهای بازی و مراکز تفریحی آبی در گروه مشاغل چهار قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز