روند شیوع کرونای انگلیسی در لرستان صعودی است


روند شیوع کرونای انگلیسی در لرستان صعودی است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: روند شیوع کرونای انگلیسی دراین استان براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و با استناد به مراجعین به مراکز درمانی صعودی است.

به گزارش ایرنا محمود ثمینی روز دوشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: دورهمی‌ها و برخی مسافرت‌های نوروزی به استان، منجر به تغییر رنگ‌بندی و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی لرستان شده است.

وی تصریح کرد: بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا هم اکنون شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا، سلسله و دلفان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های دورود، کوهدشت، پلدختر، چگنی و رومشکان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند که چنانچه مراقبت‌های پیشگیرانه لازم توسط مردم انجام نشود احتمال تبدیل به وضعیت قرمز وجود دارد.

ثمینی با اشاره به خطر سیر صعودی کرونای انگلیسی در لرستان اضافه کرد: با توجه به ‌سرعت بالای گردش این ویروس در استان، احتمال افزایش مبتلایان، بستری‌ها و مرگ ناشی از این بیماری وجود دارد.

وی تاکید کرد: در این شرایط لازم است مردم بیش‌ازپیش نسبت به رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات اهتمام ورزند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از اعمال محدودیت‌های مربوط به وضعیت قرمز و نارنجی در استان خبر داد و افزود: طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا در شهرهای وضعیت قرمز فعالیت گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار و در شهرهای با وضعیت نارنجی فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار با محدودیت‌های تعیین شده همراه خواهد بود.

ثمینی گفت: در کنار محدودیت منع ترددهای شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد و ممنوعیت تردد وسایط نقلیه در خصوص شهرهای نارنجی و قرمز ادامه دارد.

تعداد مبتلایان کرونا در لرستان به ۷۸ هزار و ۴۸۶ نفر رسیده است که با فوت ۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان در این استان به یک هزار و ۴۰۱ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...