امنیت تنگه هرمز تنها با کمک کشورهای منطقه تامین می‌شود


امنیت تنگه هرمز تنها با کمک کشورهای منطقه تامین می‌شود

بندرعباس - ایرنا - فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمرین و برگزاری جلسه های مشترک به منظور تبادل اطلاعات و دانش دریایی حامل این پیام است که امنیت و صلح در منطقه راهبردی تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند تنها با کمک کشورهای منطقه قابل تامین است.

امیر دریادار دوم جعفر تذکر روز دوشنبه در دیدار با فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان اظهار داشت: هدف از این تعاملات بین دو نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان تقویت مناسبات نظامی و دستیابی به یک روش مورد پذیرش طرفین جهت طراحی و اجرای تمرین مرکب دریایی است.

وی ادامه داد: این هم افزایی دریایی در سطوح مختلف بین دو کشور باعث تحقق اهداف مشترک دریایی خواهد شد و در نتیجه باعث نمایش عزم و اراده نیروهای دریایی دو کشور در برقراری امنیت حمل و نقل و تجارت دریایی در مناطق تحت حاکمیت می شود.

وی اضافه کرد: دستیابی به فرهنگ و زبان مشترک تاکتیکی برای اجرای عملیات دریایی از دیگر مزیت های این بازدیدهاست و این ملاقات‌ها و سفرهای دریایی بین دو کشور ایران و پاکستان باعث نزدیکی بیشتر فرهنگ دو کشور که اشتراکات دینی و ملی زیادی هم دارند، می شود.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه سفرهای دریانوردی به ایران باعث تعمیق روابط دوستانه بین دو کشور می‌شود، گفت: اینگونه سفرها علاوه بر انتقال تجربیات تخصصی، باعث افزایش توانمندی‌ها و انتقال تجارب بین دو کشور می‌شود.

ادمیرال خان محمود آصف ادامه داد: تقویت روابط بین نیروی دریایی دو کشور و اجرای تمرینات مشترک را دو هدف عمده حضوری ناوگروه در بندرعباس است و برقراری امنیت در خلیج فارس که مهمترین شاهراه بین المللی در سطوح جهان محسوب می‌شود برای ۲ کشور ایران و پاکستان مهم بوده و برقراری روابط با ایران برای پاکستان بسیار حائز اهمیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)