برای پاسخ به این سوال ابتدا باید با نحوه کار مفصل و نقش در بدن آشنا شویم تا علت ضرورت در مصرف قرص مفاصل و استخوان را دریابیم. در واقع به محلی که استخوان‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند مفصل گفته می‌شود که نقش بسیار مهمی در حرکت انسان ایفا می‌کند. به علت کارکرد و فعالیت زیاد این بخش، مفاصل دچار مشکلات فراوانی می‌شوند که معمولا برای درمان بیماری‌های مربوط به آن مصرف قرص مفاصل و استخوان پیشنهاد می‌شود.

چرا باید قرص مفاصل و استخوان مصرف کنیم؟

مفصل‌ها که دلیل حرکت و جابه‌جایی انسان هستند از نظر نوع حرکت خود به سه دسته تقسیم می‌شوند.

مفصل ثابت و بدون تحرک؛ استخوان جمجمه را می‌توان مثالی برای این نوع مفصل دانست. بافت پیوندی استخوان، این مفصل‌ها را که در جمجمه درهم فرو رفته اند پوشانده است.

مفصل نیمه متحرک؛ مفصل غضروفی دنده‌ها و مهره‌های ستون فقرات و جناغ سینه نمونه‌ای از مفصل‌ نیمه متحرک هستند. گرچه ثابت نیستند ولی توانایی حرکت زیاد را هم ندارند.

مفاصل متحرک؛ این نوع مفاصل با توجه به تحرک زیادی که دارند آسیب پذیر‌تر هستند و مصرف قرص مفاصل و استخوان برای درمان بیماری‌های مربوط به این بخش و یا جلوگیری از تشدید علائم آن توصیه می‌شود. مفصل لولایی در آرنج و زانو، مفصل گوی کاسه در شانه و لگن، مفصل محوری در بالای ستون فقرات مثالی از مفصل‌های متحرک هستند.

قیمت و خرید قرص مفاصل و استخوان

بخشی از عوامل تاثیرگذار در ایجاد درد در مفاصل:

چاقی و درد مفاصل

متاسفانه با توجه به سبک زندگی امروزی اکثر افراد دچار کم تحرکی و به دنبال آن افزایش وزن هستند که این خود عوارض متعددی به دنبال دارد که ابتلا به درد مفاصل یکی از این موارد است. افراد چاق با توجه به فشاری که بر زانوان خود هنگام راه رفتن وارد می‌کنند بیشتر از دیگران به درد مفاصل دچار شده و به سراغ مصرف قرص مفاصل و استخوان می‌روند. خوب است بدانید کاهش وزن تاثیر قابل توجهی در کاهش درد دارد به طوریکه با کاهش تنها یک کیلوگرم از وزن چهار کیلوگرم فشار از روی مفاصل برداشته می‌شود.

آرتروز و درد مفاصل

غضروف موجود در مفصل مانع برخورد استخوان‌ها در هنگام راه رفتن می‌شود. اگر این غضروف از بین برود یا دچار تخریب شود استخوان‌ها حین حرکت به هم برخورد می‌کند. آرتروز یکی از بیماری‌هایی است که آسیب خیلی جدی به غضروف مفاصل وارد می‌کند و معمولا در مفاصل دست و پا و زانو این عارضه ایجاد می‌شود و پزشک با تجویز قرص مفاصل و استخوان سعی در بهبود بیماری و کاهش علائم آن می‌کند. یکی از قرص‌های پیشنهادی قرص فست ران اوپی است که کاملا گیاهی بوده و احساس درد در این بیماران را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. در ترکیب این قرص گیاه آواکادو و سویا به کار رفته اگرچه تاثیرات این قرص ممکن است در ابتدای امرنامحسوس باشد ولی با مصرف مداوم اثرات مفید خود را در بازسازی غضروف نشان می‌دهد.

ورزش و درد در مفاصل

ورزش کردن با تمام ویژگی‌های مثبت و اثرات بسیار خوبی که دارد اگر با احتیاط انجام نگیرد ممکن است سبب آسیب مفاصل گردد. یکی از مفاصلی که در اثر ورزش ممکن است به شدت آسیب ببیند مفصل لولایی زانو است. قرص جوینتیس کلاژن ویتا بیوتیکس از جمله قرص‌های مصرفی در بین ورزشکاران و افراد میانسال به عنوان قرص مفاصل و استخوان است. این قرص حاوی ویتامین دی، زینک و منگنز بوده و به همین دلیل در جلوگیری از پوکی استخـوان و استحکام بخشی به آن موثر است. کپسول مگنی فورت آرین که یک قرص مفاصل و استخوان است، سبب افزایش استحکام استخوان شده و احساس درد در عضلات یا مفاصل را کاهش می‌دهد. همچنین این قرص با دارا بودن مقدار کافی منیزیم به تنظیم فشار خون و ضربان قلب می‌پردازد. خوب است بدانید منیزیم به مقدار قابل توجهی در استخوان‌ها قرار دارد و به همین خاطر در پیشگیری از پوکی استخوان بسیار تاثیر گذار است.

چرا باید قرص مفاصل و استخوان مصرف کنیم؟

کمی قبل‌تر اشاره کردیم که یکی از عواملی که سبب می‌شود تا به قرص مفاصل و استخوان روی بیاوریم چاقی است. چاقی و اضافه وزن نه تنها به مفصل‌ها آسیب می‌زند بلکه بر دیگر ارگان‌‌های بدن‌هم تاثیرگذار است. تجمع چربی درکبد باعث ضعف در عملکرد آن شده و در نتیجه عمل پاکسازی سموم به خوبی انجام نمی‌گیرد. قرص کبد با اثرات مثبت خود به عملکرد این ارگان کمک بسزایی می‌کند. قرص لیورگل قرص کبد گیاهی بوده و ازخارگل مریم ساخته می‌شود و به قدرت نوسازی سلول کبد کمک می‌کند. قرص هلثی لیور گلدن با داشتن آنتی اکسیدان قوی به عملکرد بهتر کبد کمک می‌کند. مصرف قرص کبد لیور گلدن در درمان کبد چرب و هپاتیت تاثیر بسزایی دارد.

توجه کنید که استفاده بی‌رویه از قرص‌هایی مثل استامینوفن در درمان گلودرد و سرماخوردگی بر سلامت کبد تاثیر منفی می‌گذارد و بعد از مدت زمانی مجبور به مصرف قرص کبد می‌شوید. پس سعی کنید برای درمان گلودرد و یا سرماخوردگی خود به پزشک مراجعه کرده و مصرف ویتامین‌هایی مثل ویتامین سی و دی را به صورت مکمل‌غذایی و یا ازطریق گنجاندن این ویتامین‌ها در وعده غذایی جدی بگیرید.

یکی از علائم سرما خوردگی احساس درد در بدن و استخوان‌ها است. پس اگر پزشک برای شما قرص مفاصل و استخوان تجویز نکرده خودسرانه آن را مصرف نکنید و به بدن با استراحت بیشتر کمک کنید. در صورتی که ورزشکار هستید و از مکمل استفاده می‌کنید جالب است بدانید گلوتامین که یک مکمل پر مصرف در ورزشکاران است. از کازئین پروتئین شیر ساخته شده و با توجه به اثرات ضد التهابی این پروتئین، مکمل گلوتامین در درمان گلودرد می‌تواند تاثیرگذر باشد. گلوتامین از تجزیه پروتئین عضلات جلوگیری کرده و نقش بسیار مهمی در متابلولیسم پروتیین ایفا می‌کند و با تاثیری که بر ترشح هورمون رشد دارد قدرت عضلات را افزایش می‌دهد و در زمان بیماری یا استرس سبب تقویت عملکرد سیستم ایمنی می‌شود.

چرا باید قرص مفاصل و استخوان مصرف کنیم؟

داروخانه آنلاین دکتر شهبازی 365 روز سال و به صورت 10 داروخانه آنلاین در خدمت هموطنان است. داروخانه آنلاین دکتر شهبازی در زمینه تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات ضدعفونی کننده دست و مکمل‌ها تمام تلاش خود را می‌کند تا از بهترین برند‌های روز استفاده کند و رضایت شما را جلب کند. با توجه به نظارت دقیقی که این داروخانه در زمینه ارسال دارد، نگرانی بابت محصولات خریداری شده وجود ندارد. تیم مجرب داروخانه آنلاین دکتر شهبازی با مشاوره رایگان در زمینه پوست مو و مکمل‌ها در خدمت شما عزیزان می‌باشد. برای ارتباط با ما به آدرس darookhaneonline.com مراجعه فرمایید.