آرزوی کوتاه‌قدترین مرد آذربایجان‌غربی در ایام کرونایی محقق نشد


آرزوی کوتاه‌قدترین مرد آذربایجان‌غربی در ایام کرونایی محقق نشد

مهاباد- ایرنا- افشین قادرزاده جوان 18 ساله‌ای با 64 سانتی متر قد در روستای خورخوره بوکان آرزوی رفتن به مدرسه را داشت اما شیوع ویروس کرونا مانع از تحقق این آرزوی کوتاه‌قدترین مرد آذربایجان غربی شد.

به گزارش ایرنا، این جوان بوکانی مثل همه هم سن و سالانش دوست داشت تا پشت نیکمت مدرسه و پای صحبت‌های معلم بنشیند و حتی برای دستیابی به این آرزوی خود یک سال نیز در مقطع پایه ابتدایی به تحصیل پرداخت و توانست خواندن و نوشتن را یاد بگیرد.

با شیوع ویروس کرونا که همزمان با رفتن افشین به سرکلاس درس بود این آرزوی وی تحقق پیدا نکرد و او همچنان در انتظار از میان رفتن کرونا و بازگشایی مدارس برای حضور در سرکلاس درس است.

این مرد کوچک که ۶ کیلوگرم وزن دارد بسیار گشاده رو و خوش اخلاق بوده و در میان اهالی روستا از محبوبیت خاصی برخوردار است و همه وی را با اسم دومش یعنی "محمد" صدا می زنند.

آرزوی کوتاه‌قدترین مرد آذربایجان‌غربی در ایام کرونایی محقق نشد

محمد مرد کوچک بوکانی انتظار زیادی از زندگی و دنیای مادی ندارد و آرزو می کند که خانواده اش در رفاه باشند و وی فرصت تحصیل بیابد که این امر با همکاری آموزش و پرورش و مدیریت آن با همکاری معلمی برای وی فراهم شد و افشین توانست با حروف فارسی و خواندن و نوشتن در پایه اول آشنا شود.

سر صحبت را با محمد آغاز میکنم و پیش از هر صحبتی، وی از مسوولان آموزش و پرورش تشکر می کند که فرصت یادگیری و سوادآموزی را برایش فراهم کردند.

وی می‌گوید: در حال حاضر با گوشی موبایل می تواند تا حدی بنویسد و کلمات را هجی کند و به همین خاطر گوشی تلفن همراهم را گرفته و با فعال کردن مودم خانه ارتباط ضعیف اینترنت را برقرار می سازد.

از وی خواستم با گوشی تلفن همراهش پیامی برایم بنویسد و یا یک آرزوی خود را برایم در گوشی اش نوشته و ارسال کند که وی آرزو کرد تا خانه آنها از روستا به شهر منتقل شود.

از این مرد کوچک علت را جویا شدم و وی در جواب گفت: در روستا امکانات کم است ولی در شهر تمامی امکانات برای تحصیل فراهم است به همین دلیل دوست دارم در شهر زندگی کنم تا بتوانم به راحتی تحصیل کرده و حتی وارد دانشگاه شوم.

پدر محمد که در گوشه اتاق نشسته و نظاره گر گفت و گوی ما است؛ گفت: پسرم سومین فرزند خانواده است و ۲ برادر و خواهر بزرگتر وی پیش از به دنیا آمدن، فوت کردند.

اسماعیل قادرزاده با اشاره به اینکه پزشکان ازدواج فامیلی را علت کوتاهی قد افشین می دانند، بیان کرد: برای افزایش قد وی به پزشکان مختلفی در شهرهای تهران، تبریز و ارومیه مراجعه کردیم اما با وجود تلاش آنها راه به جای نبردیم.

آرزوی کوتاه‌قدترین مرد آذربایجان‌غربی در ایام کرونایی محقق نشد

وی در خصوص علاقه مندی محمد به یادگیری گفت: او علاقه خاصی به خواندن و نوشتن دارد و در ۲ سال گذشته حتی از طرف آموزش و پرورش برای وی معلمی نیز اختصاص یافت و آموزش محمد را شروع کرد که با شیوع ویروس کرونا آموزش وی با تعلیق مواجه شد که امیدوارم مدیران آموزش و پرورش کار آموزش محمد را در مقاطع بالاتر ادامه دهند.

قادرزاده در خصوص علت نرفتن محمد به مدرسه تا پیش از این نیز افزود: تداوم معالجه و ضعف جسمی وی عامل اصلی بازماندنش از تحصیل است و گرنه او به لحاظ ذهنی هیچ مشکلی ندارد و مطالب را به خوبی فرامی گیرد.

وی اضافه کرد: امیدوارم در سال های آینده و با فروکش کردن بیماری کرونا که علاوه بر محمد جامعه جهانی را نیز زمین‌گیر کرده آموزش وی دوباره آغاز شده و او قادر شود به آرزوی خود جامه عمل بپوشاند.

مادر افشین که غم و اندوهی قدیمی در چهره وی کاملا مشهود است، نیز گفت: افشین زمانی که متولد شد تنها ۸۰۰ گرم وزن داشت و امیدی برای زنده ماندنش نبود اما قسمت این بود که ما وی را همچنان در زندگی داشته باشیم تا بدون فرزند نمانیم.

آرزوی کوتاه‌قدترین مرد آذربایجان‌غربی در ایام کرونایی محقق نشد

خاتون محمدی اظهار کرد: پسرم مشکل تکلم دارد، می لنگد، دندان هایش کامل نیست و این مشکلات نیز نیاز به مراقبت از وی را افزایش داده است، به طوری که در پوشیدن لباس هایش هم باید کمکش کنیم.

وی اضافه کرد: افشین به دلیل ضعف در قدرت بدنی قادر نیست ورزش و یا فعالیت بدنی خاصی داشته باشد ولی توانایی پیاده روی عادی و روزمره خود داشته و دوست دارد کارهایش را خودش انجام دهد.

مادر کوچک‌ترین مرد ایران ادامه داد: بابت وجود افشین بی نهایت از خداوند شاکر و سپاسگزام که چنین فرزند با محبت و مهربانی را به ما و مردم روستا عطا کرده است.

وی گفت: دوست دارم که فرزندم را با اسم محمد صدا کنیم و این امر باعث شده که همه اهالی روستا با پیروی از من وی را محمد صدا کنند.

محمد که از دیدن من و تهیه خبری در مورد خود بسیار هیجان زده شده است، را با آرزوهای شیرینش تنها گذاشته و برایش آرزو می کنم تا هرچه زودتر با از میان رفتن بحران کرونا وی را در پشت میز و صندلی کلاس درس ببینم.

رییس اداره بهزیستی بوکان با بیان اینکه افشین از مستمری بگیران تحت حمایت این اداره است، گفت: قد افشین به صورت غیرمتعارف کوچک است و امکان استفاده از نیمکت و مدرسه را ندارد و از لحاظ تکلم نیز تا حدی دچار مشکل است از این رو با همکاری آموزش و پرورش معلمی برای وی در نظر گرفته شد تا وی بتواند تحصیل کرده و به آرزوی خود برسد.

عبدالله احمدنژاد از این نوجوان بوکانی به نام کوچک ترین مرد ایران یاد می‌کند، و می گوید: در سال های گذشته منزل پدری افشین دچار آتش سوزی شد که این امر باعث شده که اداره بهزیستی پیش قدم شده و هم اکنون در حال ساخت یک منزل مسکونی برای کوچک ترین مرد ایران و خانواده وی هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون راهنمایی‌های لازم در خصوص پیگیری‌های درمانی افشین نیز از طرف بهزیستی به خانواده اش ارائه شده است که این امر همچنان ادامه خواهد داشت.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی و روستای خورخوره در ۶۵ کیلومتری شهر بوکان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)