بنای‌ تاریخی مسجد مورک دهدشت آماده بهره‌برداری با کاربری فرهنگی است


بنای‌ تاریخی مسجد مورک دهدشت آماده بهره‌برداری با کاربری فرهنگی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ بنای تاریخی مسجد مورک در بافت‌ تاریخی دهدشت آماده برای بهره‌برداری با کاربری فرهنگی است که بزودی در چهارچوب مقررات و قوانین به یک هیئت‌ مذهبی واگذار می‌شود.

«مجید صفایی» با اعلام این خبر افزود: هفت امام‌زاده و چهار مسجد در بافت تاریخی دهدشت وجود دارد که این بناهای تاریخی بعد از مرمت، بازسازی و احیا، در اختیار هیئت‌های مذهبی و جوانان علاقه‌مند به اجرای برنامه‌های مذهبی و دینی قرار داده می‌شود.

وی اظهار کرد: در گام نخست بنای تاریخی مسجد مورک بازسازی و احیا شده، برای این اقدام، طرح سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به بافت تاریخی دهدشت خبر داد و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، این اعتبار به صورت نقدی برای مرمت و سامان‌دهی فاز دوم این بافت تاریخی اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد، صفایی بیان کرد: در این پروژه محوطه‌سازی مسجد مورک، نصب تأسیسات محوطه ‌تاریخی مسجد، سامان‌دهی معبر قدیم که از دروازه به سمت کاروانسرای و ضلع شرقی‌ است، سامان‌دهی چهارسوق بازار و خانه‌عالم در بافت ‌تاریخی دهدشت انجام می‌شود.

گفتنی است که بافت تاریخی شهر دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد که مربوط به دوره صفوی است در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۶۴ با شماره ثبت ۱۶۸۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل