فرماندار سیمرغ : شهرندان از تردد به مناطق نارنجی و قرمز خودداری کنند


فرماندار سیمرغ : شهرندان از تردد به مناطق نارنجی و قرمز خودداری کنند

ساری – ایرنا – فرماندار سیمرغ به شهروندان این شهرستان هشدار داد تا از تردد به شهرستان های قرمز و نارنجی کرونایی خودداری کنند و تاکید کرد : در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تردد به مناطق نارنجی و قرمز ، وضعیت سیمرغ هم نارنجی خواهد شد.

مجتبی حبیب نژاد روشن روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : وضعیت شهرستان سیمرغ طی ۲ هفته اخیر از آبی به زرد تغییر یافته است و این نگرانی به صورت جدی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن مردم بویژه تردد به شهرستان های همجوار وضعیت به نارنجی تغییر کند.

سیمرغ از شهرستان های مرکزی مازندران و همسایه با قائمشهر دارای وضعیت قرمز کرونایی ، جویبار و بابل دارای وضعیت نارنجی و بابلسر با وضعیت زرد کرونایی است.

فرماندار سیمرغ تغییر وضعیت کرونایی شهرستان های همجوار را را تهدید جدی برای این شهرستان دانست و تاکید کرد : از مردم می خواهیم تا برای حفظ سلامتی خود و خانواده اشان از ترددهای غیرضروری به شهرستان های همجوار بپرهیزند تا بتوانیم با کمک هم از شرایط زرد کرونایی خارج و مجددا به رنگ آبی برسیم.

وی با اعلام اینکه طبق ضوابط ابلاغی شهرهای زرد شامل محدودیت های کرونایی نمی شود، گفت : عدم اجرای محدودیت های کرونایی در شهرستان به معنای عادی بودن وضعیت نیست. همان گونه که خیلی زود رنگ آبی را از دست دادیم و به زرد رسیدیم ، این خطر وجود دارد که در صورت رعایت نکردن بویژه با تردد به شهرستان های همجوار به رنگ نارنجی و قرمز برسیم.

حبیب نژاد با اعلام این که بازرسان شهرستان بر نحوه فعالیت اصناف و رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت دارند ، افزود : طرح اقناع سازی شهروندان به منظور جلوگیری از سرعت گرفتن شیوع کرونا در حال اجرا است و انتظار داریم تا مردم همچون بهمن و اسفند ماه سال گذشته برای حفظ سلامتی خود و شهروندان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از دورهمی خانوادگی و رفتن به مجالس خودداری کنند.

وی با اظهار این که شهرستان سیمرغ تاکنون در اجرای طرح شهید سلیمانی موفق عمل کرده است ، ادامه داد : حتما می توانیم با همراهی مردم و تلاش مضاعف مسئولان و زحمت بی وقفه کادر درمان این مرحله را نیز کنترل و از آن عبور کنیم تا با چالش جدی مواجه نشویم.

فرماندار سیمرغ آمار بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ شهرستان را چهار نفر اعلام کرد و گفت : در سطح شهرستان حدود ۱۵ نفر هم مشکوک به کووید ۱۹ شناسایی شده اند و خوشبختانه ویروس جهش یافته انگلیسی تاکنون به این شهرستان سرایت نکرده است.

ویروس کرونای انگلیسی از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در قائمشهر وارد مازندران شد و طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تاکنون در تمامی مناطق استان گردش کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش