بازگشت محدودیت های کرونایی نارنجی به اسفراین در خراسان شمالی


بازگشت محدودیت های کرونایی نارنجی به اسفراین در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- فرماندار اسفراین گفت : با قرارگیری این شهرستان جنوب شرقی استان خراسان شمالی به وضعیت رنگ بندی نارنجی و پرخطر کرونایی ، محدودیت ها این رنگ بندی از این پس اعمال می شود.

مهدی کرامتی دوشنبه شب در نشست ستاد شهرستانی مقابله با کرونا این محدودیت ها را شامل دورکاری کارکنان دستگاههای اجرایی مشروط به عدم اختلال در فرایند اداری و پیگیری خدمات دهی به مردم از طریق فضای مجازی، محدودیت های تردد و تشدید و برخورد با عادی انگاران کرونایی اعلام کرد.
وی برقراری ممنوعیت تردد شبانه و ورود خودروهای غیر بومی را از دیگر محدودیت هایی اعلام کرد که در شهرستان اسفراین به دلیل قرارگیری در الگوی رنگ بندی نارنجی و پرخطر اجرایی می شود.
فرماندار شهرستان اسفراین عادی‌انگاری و سهل انگاری مردم و برخی دستگاههای اجرایی در رعایت پروتکل های بهداشتی را علت اصلی روند صعودی آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید 19 دانست و خواهان تشدید برخورد با رفتارهای عادی انگارانه کرونایی شد.
کرامتی افزود : اولویت برنامه های ستاد مقابله با کرونا در سطح ملی و استانی حفظ سلامت مردم است و هرگونه اعمال محدودیت ها و تشدید برخوردها نیز در راستای تامین سلامت شهروندان انجام می شود و آنها باید با درمانگران همکاری لازم را داشته باشند.
رییس دانشکده علوم‌پزشکی اسفراین نیز در این نشست با اشاره به تغییر رنگ شهرستان از رنگ زرد به نارنجی گفت: تعداد بیماران کرونایی از چند روز گذشته در این شهرستان روند افزایشی به خود گرفت و درحال حاضر تعداد بیماران بستری نسبت به هفته گذشته 2 برابر افزایش یافت.
دکتر اسحاق ایلدرآبادی افزود : علاوه برآن از هفته دوم تعطیلات نوروزی در این شهرستان تست 41 درصد از افراد مشکوک به ویروس کرونا مثبت شد.
وی ترغیب مردم به ماندن درخانه ،دوری از تجمعات را مهمترین عامل کنترل انتشار بیشتر ویروس کرونا اعلام کرد و اظهارداشت: تداوم روند صعودی آمار بیماران بستری در بیمارستان ها این استان را وارد وضعیت قرمز کرونایی می کند.
دکتر ایلدرآبادی اظهارداشت : تدابیر لازم برای تامین تخت های مورد نیاز برای بستری بیماران کرونایی و کیت آزمایشگاهی برای نمونه گیری اتخاذ شد و مشکلی دراین شهرستان درشرایط فعلی وجود ندارد.
براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان که 16 فروردین ماه انجام شد از هفت شهرستان با الگوی رنگ بندی زرد به دلیل افزایش آمار بیماران به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت دادند به طوری که هم اکنون شهرستان های اسفراین، بجنورد و شیروان در وضعیت نارنجی و شهرستان های گرمه، جاجرم، فاروج و مانه و سملقان در وضعیت زرد و راز و جرگلان نیز در وضعیت آبی قرار دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد قرار دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان