کرونا نارنجی در اسفراین یک مجلس عروسی را به تعطیلی کشاند


کرونا نارنجی در اسفراین یک مجلس عروسی را به تعطیلی کشاند

بجنورد _ ایرنا _ فرماندار اسفراین گفت: یک مجلس عروسی در یکی از روستاهای این شهرستان، دوشنبه شب به دلیل بی توجهی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا با حکم قضایی تعطیل شد.

مهدی کرامتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این مجلس عروسی پرازدحام و بدون رعایت رعایت پرتکل های بهداشتی در روستای "سنجبینی " از توابع بخش مرکزی شهرستان اسفراین در حال برگزاری بود که با حکم قضایی دادستان عمومی و انقلاب و همراهی نیروی انتظامی تعطیل شد.
وی اضافه کرد : صاحبان این مجلس عروسی و نوازدگان آن که باعث ازدحام جمعیت شدند نیز به مراجع قضایی برای برخورد قانونی معرفی شدند.
فرماندار اسفراین اظهار داشت: صاحبان این مجلس عروسی ،علاوه بر نقض مصوبات ستاد کرونا برای شهرهای نارنجی که در آن برگزاری هرگونه اجتماع به خصوص عروسی ممنوع است،با زیر پا گذاشتن پروتکل های بهداشتی سبب اجتماع زیاد مردم شدند که می تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهد.
کرامتی افزود : با توجه به تغییر رنگ شهرستان از زرد یا خطر متوسط به نارنجی یا پرخطر کرونایی با شروع اعمال محدودیت های هوشمند ویژه شهر های نارنجی، تالار های پذیرایی تعطیل و برگزاری مجالس عروسی در روستاها نیز ممنوع است.
براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان شهرستان اسفراین به همراه بجنورد و شیران از 16 فروردین ماه از الگوی رنگ بندی زرد یا خطر متوسط به رنگ نارنجی و یا پرخطر کرونا رسیدند و طبق اعلام ستاد ملی کرونا، در وضعیت نارنجی یا پرخطر هم سطح شغلی سه و چهار تعطیل است و در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر نیز همه مشاغل به جز موارد ضروری سطح یک تعطیل خواهد بود.
فعالیت گروه‌های شغلی ۳ و ۴ همچنان ممنوع بوده، بویژه فعالیت سالن‌های مجالس، آرایشگاه های زنانه، رستوران‌ها و سایر فعالیت‌های مرتبط که سبب ایجاد اجتماعات خواهد شد و مسافرت از شهرهای نارنجی و قرمز به شهرهای کشور و ورود افراد غیر ساکن با خودروهای شخصی به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و مسافرت با وسائط نقلیه هوایی ، ریلی و حمل و نقل عمومی بین شهرها تابع ضوابط اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید