طرح های گیاهپزشکی در 12هزار هکتار از منابع طبیعی جنوب کرمان اجرا شد


طرح های گیاهپزشکی در 12هزار هکتار از منابع طبیعی جنوب کرمان اجرا شد

جیرفت - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای عملیات گیاهپزشکی در سطح 12 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد.

حمزه احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این طرح ها در عرصه های جنگلی شامل طبیعی و دستکاشت منطقه جنوب کرمان در حال اجراست اظهار داشت: مبارزه با بیماری هایی همچون گیاه نیمه انگلی لورانتوس و دیگر آفات خسارت زا مانند تشی، موش، خرگوش، سوسک و سایر عوامل چوبخوار را از جمله این طرح ها برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: تمامی اقدامات بر اساس دستور العمل های فنی و قانونی انجام می شود.

وی به مبارزه با آفات خسارت زا اشاره کرد و اولویت اصلی این نوع مبارزه را اقدامات مکانیکی به منظور جلوگیری از دسترسی جانور به درختان و یا دور کردن آن ها از نهال ها برای کاهش میزان خسارت ممکن به عرصه های جنگلی و دستکاشت برشمرد.

وی به کاهش نزولات آسمانی، گرمای شدید هوا و خشکسالی های حادث شده اشاره کرد و گفت: این موارد سبب شده تا توان و مقاومت درختان جنگلی به ویژه نهال های کشت شده در جنگل های دستکاشت به شدت کم شود.

احمدی افزود: این موارد موجب آسیب پذیری بسیار زیاد آن ها در برابر هرگونه تنش محیطی به‌ویژه هجوم آفات و بیماری ها می شود.

وی ادامه داد: در این شرایط کوددهی و آبیاری مستمر جنگل های دستکاشت نقش مهمی در افزایش مقاومت گیاه در برابر این عوامل ایجاد کند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت بک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان