گواهینامه رانندگی جانبازی چیست و دریافت آن چه شرایطی دارد؟


گواهینامه رانندگی جانبازی چیست و دریافت آن چه شرایطی دارد؟

https://iranecar.com/wp-content/uploads/2021/04/887.jpg???اگر چه شرایط عمومی دریافت گواهینامه برای تمامی افراد یکسان است و تمایزی بین اشخاص برای اخذ آن وجود ندارد، اما امکان ویژه ای برای جانبازان بالای 70 درصد در نظر گرفته شده است که بتوانند از امتیازات ویژه گواهینامه رانندگی جانبازی بهره مند شوند. گواهینامه رانندگی جانبازی چیست؟ گواهینامه...

اگر چه شرایط عمومی دریافت گواهینامه برای تمامی افراد یکسان است و تمایزی بین اشخاص برای اخذ آن وجود ندارد، اما امکان ویژه ای برای جانبازان بالای ۷۰ درصد در نظر گرفته شده است که بتوانند از امتیازات ویژه گواهینامه رانندگی جانبازی بهره مند شوند.

گواهینامه رانندگی جانبازی چیست؟

گواهینامه رانندگی جانبازی در واقع همان گواهینامه معمولی است که با شرایط ویژه و امکانات خاصی به این عزیزان اختصاص داده می شود. با در نظر گرفتن این که جانبازان (در این مورد خاص، جانبازان بالای ۷۰ درصد) که پیش از این در راه وطن و حفظ کشور جان فشانی زیادی از خود نشان داده و تبعات سنگینی را برای سلامت خود و شرایط خانواده به جان خریده اند، اختصاص برخی امکانات در قالب این گواهینامه برای ایشان، هنوز کار کمی به نظر می رسد.

این نوع گواهینامه به جانبازان بالای ۷۰ درصد داده می شود. خدمات این گواهینامه شامل امتیازات زیر می شود:

ورود به محدوده طرح ترافیک استفاده از پارکینگ های ویژه معلولین و جانبازان دریافت خدمات رایگان از جانب ماموران انتظامی و نیز ماموران راهنمایی و رانندگی

پس از صدور گواهینامه مخصوص جانبازان، آرم ویژه جانبازی روی گواهینامه حک می شود و این افراد می توانند به این طریق از خدمات و مزایای آن برخوردار شوند.

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی در این خصوص پیش از این اعلام کرده است: “این جانبازان می توانند با مراجعه به مرکز امور ایثارگران پلیس راهنمایی و رانندگی واقع در شهرک آزمایش و یا مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی استان ها با اخذ معرفی نامه از این مراکز و با در دست داشتن کارت جانبازی و گواهینامه اقدام به تعویض گواهینامه های خود کنند.”

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی