راه نرفته زیادی با توجه به محرومیت‌ها در سیستان و بلوچستان پیش‌رو است


راه نرفته زیادی با توجه به محرومیت‌ها در سیستان و بلوچستان پیش‌رو است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: با توجه به محدودیت‌ها و محرومیت‌های موجود در استان و با وجود اقدامات گسترده نظام، هنوز راه نرفته زیادی را در پیش‌رو داریم که باید با تجمیع همه توان‌ها در مجموعه‌های مرتبط یک همکاری مناسب انجام شود.

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی روز سه شنبه در نشست مشترک با مدیران کل آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهارداشت: خوشبختانه خبرهای خوبی از آموزش و پرورش به گوش می‌رسد از توسعه فضای فیزیکی و آموزشی گرفته تا تهیه برش استانی از سند تحول بنیادین که مایه دلگرمی است.

وی بر ارائه فهرست محتوایی از کار ویژه‌های انجام شده توسط اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سال گذشته و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های انجام‌ شد در استان ناکافی است و اهتمام بیشتر برای همکاری بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه لازم است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان به کارگیری امکانات سایر مجموعه‌ها و بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود از جمله اقدامات تاثیرگذار در این جهت را ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به شرایط خاص استان از جمله مرز، تنوع قومی و مذهبی، محرومیت، مشکلات معیشتی و همچنین درگیری‌های طایفه‌ای نیاز مبرم به انجام‌کار فرهنگی در استان وجود دارد تا به تدریج و به مرور زمان رشد و اعتلای فرهنگی حاصل شود.
حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال گذشته پرداخت و گفت: آماده‌سازی سند نیروی انسانی، فضای آموزشی و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل جزو کارهای بزرگی بوده که انجام و به زودی ارائه خواهد شد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین منصور باقربیگ رییس سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از تشکیل اتاق فکر برای رصد مسائل مختلف در استان خبر داد و گفت: سعی داریم مشکلات مهم این استان را آسیب‌شناسی و با برنامه‌ریزی و ارائه طرح‌های مناسب در جهت رفع این آسیب‌ها فرهنگ‌سازی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط