آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی سه رقمی شد


 آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی سه رقمی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 132 نفر از مردم خراسان جنوبی در 24 ساعت گذشته به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«کامبیز مهدی زاده» ظهر امروز (۱۷ فروردین) در گفتگو با رسانه های گروهی استان اظهار کرد: تاکنون ۴۵ هزار و ۹۹۶ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۶ هزار و ۷۷۸ بیمار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از انجام ۳۲۴ آزمایش جدید کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: بر اساس این آزمایش‌ها ۱۳۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۳۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۰۱ مورد سرپایی بوده است.

مهدی زاده ادامه‌ داد: از بیماران جدید مبتلا تعداد ۵۰ مورد از بیرجند، ۲۲ مورد از قاین، ۱۵ مورد از فردوس، ۱۱ نفر از درمیان، ۹ نفر از طبس، ۹ نفر از زیرکوه، هفت نفر از سربیشه، ۶ نفر از سرایان، ۲ مورد از نهبندان و یک نفر از خوسف بوده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان ۵۶۶ تست سریع کرونا نیز انجام شد که از این تعداد ۹۵ مورد به مجموع بیماران کرونایی افزوده شد، بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۸۴ مورد آنها بیمار قطعی مبتلا به کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از این تعداد ۱۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: حال عمومی ۲ نفر از بیماران وخیم است.

مهدی زاده عنوان کرد: خوشبختانه در شبانه روز گذشته موردی از فوت در بیماران کرونایی نداشته ایم و تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی همان ۷۷۱ نفر است.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ درصد از ظرفیت ۵۰۰ تخت بیمارستان برای درمان بیماران کرونایی در استان تکمیل شده است، افزود: با این وضعیت روند افزایش مبتلایان پیش بینی می‌شود با کمبود تخت در بیمارستان‌ها مواجه شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به کمبود کیت تشخیص کرونا انگیلسی در استان، تصریح کرد: تاکنون ۴۷ مورد ابتلا به کرونای انگیلسی در استان شناسایی شده است.

مهدی زاده یادآور شد: براساس آخرین رنگ‌بندی که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قاینات در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

وی در پایان بیان کرد: با توجه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اگر فرایند افزایش موارد ابتلا به کرونا با همین روند ادامه پیدا کند احتمال قرمز شدن شهرستان‌های نارنجی تا آخر هفته وجود دارد.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی