نکاتی مربوط به لاغری شکم و پهلو در طب سنتی


نکاتی مربوط به لاغری شکم و پهلو در طب سنتی

شروع سال نو رایج‌ترین زمان برای افرادی است که قصد کاهش وزن و لاغری شکم را دارند. این که می‌خواهید وزن اضافی بدن در تعطیلات کاهش پیدا کند یا برنامه کاهش وزن‌تان بخشی از برنامه منظم شما در سال جدید است، طب سنتی چینی (TCM) می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. در واقع یکی […]

شروع سال نو رایج‌ترین زمان برای افرادی است که قصد کاهش وزن و لاغری شکم را دارند. این که می‌خواهید وزن اضافی بدن در تعطیلات کاهش پیدا کند یا برنامه کاهش وزن‌تان بخشی از برنامه منظم شما در سال جدید است، طب سنتی چینی (TCM) می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. در واقع یکی از راه کارها برای سوزاندن چربی و افزایش متابولیسم و در کل لاغری شکم استفاده از توصیه‌های بی‌نظیر طب سنتی می‌باشد زیرا این طب تقریبا بدون عارضه می‌باشد.

طب سنتی چینی چیست؟ طب سنتی چینی(TCM) که طب شرقی یا طب آسیایی نیز نامیده می‌شود بر مبنای این فلسفه است که انسان و طبیعت بخشی از جهان کل هستند و از داروهای گیاهی و اقدامات مختلف ذهنی و بدنی مانند طب سوزنی و تای چی، برای درمان یا جلوگیری از مشکلات سلامتی استفاده می‌کنند. درمان طب سنتی چینی شامل درمان دارویی، درمان طب سوزنی، درمان چی گونگ، درمان از طریق تغییر سبک زندگی، تغذیه‌ی مناسب و ورزش مانند تایجی است.

در طب سنتی چینی، افزایش بیش از حد وزن بیشتر به دلیل تجمع “رطوبت” است. رطوبت در طب چینی زمانی اتفاق می‌افتد که روند مصرف غذا، هضم، جذب و حمل و نقل متعادل نباشد. به عنوان مثال هنگامی که فرد غذای بیش از حد می‌خورد -به ویژه غذای چرب در تعطیلات- عملکرد معده و طحال ضعیف خواهد شد و غذای اضافی به صورت رطوبت تجمع می‌یابد. از دیدگاه طب سنتی هرچه مزاج فرد تری و رطوبت بیشتری داشته باشد، چاقی اندام بیشتر ایجاد خواهد شد. اگر بتوان با خوردن غذای مناسب و منطبق با مزاج میزان تری و خشکی بدن را به اعتدال نزدیک‌تر کرد، می‌توان گام موثری در نیل به زیبایی اندام و لاغری شکم و پهلو برداشت. افرادی که می‌خواهند به اصول طب سنتی شرقی متکی باشند می‌توانند با رعایت رژیم غذایی مناسب این کار را انجام دهند. در اینجا برخی از روش‌ها بیان شده است که یک پزشک طب سنتی اغلب برای از بین بردن رطوبت و کاهش وزن توصیه می‌کند.

نکاتی مربوط به لاغری شکم و کاهش وزن در طب سنتی

طب سنتی چینی شماره ۱: غذاهایی با طعم‌های خاص بخورید

طبق دستورالعمل‌های رژیم سنتی طب چینی غذاهای تلخ، ترش و تند برای کاهش وزن مفید هستند در حالی که غذاهای شیرین، شور و چرب می‌توانند منجر به افزایش وزن شوند. مصرف غذاهای تند و ترش و شور در طب سنتی برای رفع تری و رطوبت و لاغری توصیه می‌شود. مصرف غذاهای تند در دفع و تحلیل مواد زاید، سرد و غلیظ و لزج بسیار نافع است، اما سبب گزش و سوزش معده، تهوع و استفراغ، زخم معده، بوی تند ادرار و عرق می‌شود پس نباید در مصرف آن زیاده روی شود. میوه‌هایی همچون خیار، کرفس و گریپ فروت اغلب برای حمایت از هضم و مدیریت وزن استفاده می‌شوند. به خصوص چای ترش با عطر و طعم تسکین دهنده‌اش، برای مدیریت وزن بسیار مناسب است. چای ترش همراه با رژیم غذایی و ورزش می‌تواند افزودنی عالی برای برنامه‌های کاهش وزن شما باشد. گیاه چای ترش به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بسیار بالا به نو کردن بافت‌های بدن و همچنین چربی سوزی کمک بسیار زیادی می‌کند.

نکاتی مربوط به لاغری شکم و پهلو در طب سنتیطبق دستورالعمل‌های رژیم سنتی طب چینی غذاهای تلخ، ترش و تند برای کاهش وزن مفید هستند
طب سنتی چینی شماره ۲: برای کمک به کاهش ولع مصرف مواد غذایی از طب سوزنی گوش کمک بگیرید

طب سوزنی گوش نوع دیگری از طب سوزنی چینی است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. گوش عضوی از بدن است که پزشکان طب سوزنی برای کاهش وزن آن را هدف قرار می‌دهند؛ اعتقاد بر این است که میل به غذا می‌تواند توسط دست کاری کردن نقاطی از گوش کنترل شود. همچنین مشخص شده است که طب سوزنی گوش می‌تواند به درمان مشکلات اعتیاد به مواد مخدر از جمله مصرف دخانیات و هروئین کمک کند. طرفداران طب سوزنی برای کاهش وزن معتقدند که طب سوزنی می‌تواند جریان انرژی بدن را تحریک کند تا عوامل مؤثر در چاقی مانند افزایش متابولیسم، کاهش اشتها، کاهش استرس و بخشی از محرک گرسنگی در مغز را برعکس کند. افزایش وزن، طبق طب سنتی چینی، به دلیل عدم تعادل در بدن است، این عدم تعادل می‌تواند ناشی از نقص عملکرد کبد، طحال، کلیه، غده تیروئید و سیستم غدد درون ریز باشد، بنابراین طب سوزنی برای کاهش وزن معمولا این بخش‌های بدن را هدف قرار می‌دهد. با توجه به دیدگاه طب سنتی چینی، این طب فشاری می‌تواند جریان انرژی در روده را بازیابی و هماهنگ کند و هضم را بهبود بخشد.

طب سنتی چینی شماره ۳: برای کنترل خواب و استرس از درمان طب سوزنی کمک بگیرید

بر اساس مطالعات مختلف، علاوه بر غذا، کمبود خواب (بله، کمبود خواب) و استرس بیش از حد می‌تواند تأثیرات زیادی بر افزایش وزن داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد برای کمک به کنترل استرس و بهبود خواب طب سوزنی می‌تواند بسیار موثر باشد. درمان طب سوزنی با تحریک ترشح اندورفین هورمون‌های “خوب” طبیعی بدن (مانند انکافالین و نوراپی نفرین) انجام می‌شود. این روند یک اثر آرامش بخش ایجاد می‌کند که می‌تواند اشتیاق به غذا خوردن بیش از حد را خنثی کند.

نکاتی مربوط به لاغری شکم و پهلو در طب سنتیعلاوه بر غذا، کمبود خواب و استرس بیش از حد می‌تواند تأثیرات زیادی بر افزایش وزن داشته باشد
طب سنتی چینی شماره ۴: برای سوزاندن چربی و لاغری شکم از گیاهان دارویی طب سنتی چینی استفاده کنید

گیاهان مختلف با سرکوب اشتها، افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن چربی به کاهش وزن کمک می‌کنند. برخی از بهترین گیاهان دارویی سنتی چینی برای کاهش وزن شامل کاهو، کلم بروکلی، کرفس، کدو، نعناع، گشنیز، جعفری و‌ چای سبز است. برای دستیابی به بهترین نتیجه، با یک پزشک طب سنتی مشورت کنید که می‌تواند بر اساس نیازهای فردی شما یک برنامه درمانی ایجاد کند.

طب سنتی چینی شماره ۵: نور خورشید و ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید

برای سالمندان و افرادی که شرایط خاصی ندارند و توانایی انجام ورزش‌های شدید را ندارند تای چی یک ورزش مناسب است که می‌تواند به کاهش استرس و لاغری شکم کمک کند. ورزش تای چی با تمرکز بر ذهن و بدن، به عنوان یک هنر رزمی در چین پایه‌گذاری شده است، این ورزش بسیار آرام است و باعث نفس نفس زدن نمی‌شود اما بر قدرت عضلات، تعادل بدن، انعطاف پذیری و آمادگی برای تمرینات هوازی تاکید دارد. با ورزش تای چی هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی سود می‌برید. در کنار کاهش علائم افسردگی و اضطراب، تای چی می‌تواند بدون استفاده از وزنه به افزایش قدرت عضلانی فرد کمک کند. ورزش تای چی به افراد مبتدی یا آسیب دیده کمک می‌کند تا استقامت بدنی خود را افزایش دهند و برای ورزش‌های سخت‌تر و شدیدتر آماده شوند.

این نکات فقط در مورد کاهش وزن و لاغری شکم نیستند بلکه این نکات در درجه بعدی برای بهبود سلامت و رفاه کلی شما پیشنهاد می‌شوند. از طریق طب سنتی چینی می‌توانید وزن خود را کاهش دهید و در عین حال در بدن و نحوه عملکرد آن تعادل ایجاد کنید.

منبع: Abdominal and flank slimming in traditional medicine

مطالب مرتبط: گیاهان دارویی لاغری در طب سنتی

بهترین زمان خوردن ماست برای لاغری

بهترین داروهای گیاهی برای لاغری

امتیاز دهید: post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش