پیش بینی قیمت طلا بعد از نشست وین


دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از رکود سنگین در بازار طلا خبر داد و گفت: حجم معاملات به شدت کاهش یافته و وضعیت بازار شبیه روز‌های تعطیل است.

به گزارش سایت طلا ،نادر بذرافشان با بیان اینکه قیمت طلا و سکه به ثبات رسیده، اظهار کرد: باتوجه به کاهش نوسان اونس جهانی و نرخ ارز، قیمت طلا و سکه از زمان آغاز به کار بازار تغییر چندانی نکرده و حدود پنج تا ۱۰درصد نوسان داشته است.

او ادامه داد: البته قیمت‌ها نسبت به آخرین روزهای سال پیش کاهش یافته به طوریکه طلا حدود ۲۶هزار، سکه تمام ۴۰۰هزار، نیم و ربع سکه هم تقریبا ۲۰۰هزار تومان ارزان شده است.

به گفته این فعال بازار طلا، با وجود کاهش قیمت‌ها همچنان تقاضایی در بازار نیست و مردم به دلیل نااطمینانی از وضعیت اقتصادی و سیاسی آینده و همچنین موج جدید کرونا دست از خرید و فروش طلا و سکه برداشته‌اند و این موضوع باعث تشدید رکود بازار و افت حجم معاملات شده به طوریکه این روز‌ها بازار طلا تفاوتی با ایام تعطیل ندارد.


بذرافشان به تاثیر نشست برجامی که امروز در وین برگزار شده، بر روند قیمت‌ طلا اشاره کرد و گفت: اگر خبر‌های خوشی درباره آینده رابطه ایران و غرب به گوش برسد مسلما بر نرخ ارز و به‌تبع آن قیمت طلا و سکه تاثیر مثبت خواهد گذاشت و در غیر این صورت نوسان بازار‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا افزود: آینده بازار طلا به روند قیمت دلار، اخبار سیاسی و اقتصادی، ارزش اونس جهانی و وضعیت عرضه و تقاضا بستگی دارد که درصورت ثبات شرایط پیش‌بینی من این است که قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده هم بیش از ۵ تا ۱۰درصد نوسان نخواهد داشت.

پیش بینی قیمت طلا بعد از نشست وین

قیمت طلا و سکه ۱۷فروردین ماه۹۹

او در پایان با اشاره به قیمت‌های طلا و سکه بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان است؛ ضمن اینکه حباب سکه امروز به حدود ۵۰۰هزار تومان رسیده که نسبت به آخر سال گذشته ۲۰۰هزار تومان کاهش یافته است.



بذرافشان گفت: نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۴۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۱۳۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۴۰هزار تومان به فروش می‌رسد؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۶۰۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۶۴هزار تومان رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟