فعالیت‌های مبارزه با کرونا براساس گزارش‌های دقیق دستگاه‌هاست


فعالیت‌های مبارزه با کرونا براساس گزارش‌های دقیق دستگاه‌هاست

سخنگوی وزارت کشور: قرارگاه با محور قرار دادن حفظ جان و سلامت مردم با هماهنگی همه دستگاه‌ها اهتمام جدی به روند مدیریت و مهار بیماری کرونا دارد.

فعالیت‌های مبارزه با کرونا براساس گزارش‌های دقیق دستگاه‌هاستبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور، در پی طرح برخی اظهارات با ادعای استفاده از گزارش‌های غیر دقیق در رنگ بندی استان‌های کشور گفت: متاسفانه اظهارات مطرح شده بر اساس اطلاعات غیر دقیق بیان شده است.
معاون وزیر کشور اضافه کرد: اصولاً نوع تصمیم گیری در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا مبتنی بر هماهنگی ظرفیت‌های بیش از ۲۰ دستگاه کشوری و لشکری عضو ستاد ملی به ویژه وزارت بهداشت است و تمام تصمیمات، مبتنی بر نظر‌های تخصصی اتخاذ می‌شود و در تمام مراحل وزارت بهداشت حضور دارد.
سامانی با اشاره به فرآیند تصمیم گیری در قرارگاه و ستاد ملی مبارزه با کرونا، روند‌های جمعی-تخصصی تصمیم گیری در کمیته امنیتی انتظامی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را کاملا روشمند و مبتنی بر مشارکت تمامی دستگاه‌های مسئول برشمرد و تصریح کرد: تمامی طرح‌ها و پیشنهادها، پس از ارزیابی‌های کارشناسی و طرح در کارگروه‌های مختلف وابسته، در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت بررسی می‌شود.
این موارد سپس در جلسه اصلی قرارگاه با حضور معاونان وزرا و سازمان‌های عضو قرارگاه مطرح و جمع بندی می‌شود و در موارد اصلی، پس از تصویب در قرارگاه و قبل از طرح در جلسه ستاد ملی در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی با حضور رئیس جمهور مجددا مورد بازبینی و بررسی نهایی قرار می‌گیرد و سپس در جلسه اصلی ستاد ملی با حضور مقامات ارشد کشور، تصویب و جهت اجرا ابلاغ می‌شود.
سخنگوی وزارت کشور افزود: وظایف و مسوولیت‌های قانونی و صلاحیت تشکیلاتی دستگاه ها، مبنای قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا برای دریافت و استفاده از آمار و اطلاعات است.
معاون هماهنگی وزارت کشور خاطرنشان کرد:‌اطلاعات رویداد‌های حیاتی کشور از تولد تا وفات همواره در اختیار قرارگاه است و انتظار می‌رود که فعالان قوای مختلف، از روند‌های جاری در تولید و بهره برداری از آمار و اطلاعات حیاتی کشور مطلع باشند.
سامانی در پایان تأکید کرد: در تمام جلسات کمیته امنیتی و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، نمایندگان وزارت بهداشت حضور فعال دارند و تمامی تصمیمات براساس گزارش‌های وزارت بهداشت اعمال می‌گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا