پنج هزار و 672 تماس با اورژانس 115 ایلام برقرار شد


پنج هزار و 672 تماس با اورژانس 115 ایلام برقرار شد

ایلام - ایرنا - رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پنج هزار و 672 تماس با اورژانس 115 ایلام از ابتدای امسال تا 15 فروردین ماه جاری برقرار و در این راستا  378 آمبولانس به محل اعزام شده است.

به گزارش ایرنا، صیدنور علیمرادی روز سه شنبه در نشست مجازی با خبرنگاران ایلام اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۲۱ هزار و ۴۳۱ ماموریت اورژانس ۱۱۵ انجام و ۱۲ هزار و ۷۰۴ مصدوم به مراکز درمانی سطح استان منتقل شده است.

وی افزود: از تعداد مصدوم ها سه هزار و ۶۰۴ مصدوم تصادفی و ۱۵ هزار و ۶۹۸ مصدوم و بیمار غیر تصادفی است.

دکتر علیمرادی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۹ هزار ۶۳۹ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ استان برقرار و تا پایان سال نیز در مجموع ۲۳۳ ماموریت توسط اورژانس هوایی انجام شده است.

وی بیان داشت: همچنین سال گذشته ۹ هزار و ۲۴۹ بیمار کرونایی توسط اورژانس پیش بیمارستانی ایلام به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سال گذشته سه هزار و ۸۷۷ بیمار داخل استان و ۳۳۰ بیمار نیز خارج استان پذیرش شده است.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت ۲۲۳ نفر با مراجعه حضوری به اورژانس ۱۱۵ از خدمات پایگاه های اورژانس استان بهره مند شده اند.

دکتر علیمرادی، تعداد بیماران اعزام شده به مراکز درمانی در ایام نوروز را ۸۴۷ و توسط ستاد هدایت (mcmc) بیماران پذیرش شده جهت اعزام در داخل استان را ۲۶۷ نفر و خارج از استان را ۱۳ بیمار عنوان کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۹ پایگاه جاده‌ای، ۱۳ پایگاه شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی با ۳۲۰ نیروی عملیاتی اورژانس در ایلام فعال است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ایلام گفت: با توجه به عدم حضور بالگرد اورژانس ۱۱۵ ایلام از نیمه دوم بهمن ماه سال گذشته، ارائه خدمات در ایام نوروز توسط پایگاه های ثابت شهری و جاده‌ای استان انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید