فرماندار نهبندان: واحدهای صنفی فاقد پروانه تعیین تکلیف شود


فرماندار نهبندان: واحدهای صنفی فاقد پروانه تعیین تکلیف شود

بیرجند - ایرنا - فرماندار نهبندان گفت: یکی از برنامه‌های جدی و عملیاتی امسال اتاق اصناف پروانه‌دار کردن واحدهای صنفی و تعیین تکلیف آنها باشد.

مجید بیکی روز سه‌شنبه در دیدار رییس اداره صنعت، معدن و تجارت، رییس اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی نهبندان افزود: وجود واحدهای صنفی فاقد مجوز زیبنده شهرستان نیست و ساماندهی آنها در ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم نقش موثری دارد.

وی با بیان اینکه کرونا تاثیر اقتصادی زیادی بر بازار، اصناف و واحدهای تولیدی و صنفی داشته است اضافه کرد: شهرستان نهبندان در کنار همه ظرفیت‌هایی که دارد به دلیل یکسری از مشکلات نتوانسته مسیر توسعه خود را به خوبی دنبال کند.

فرماندار نهبندان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سختگیری در اجرای طرح‌های مقابله با کرونا باعث شده که نهبندان به تناسب جمعیت خود رتبه یازدهم استان را از نظر همه‌گیری کرونا کسب کند.

وی ادامه داد: مردم و اصناف شهرستان همکاری خوبی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند و در برهه‌هایی که ممنوعیت تردد و تعطیلی واحدهای صنفی را داشتیم کمترین اعتراض و حاشیه‌ها را از سوی مردم و اصناف با درک شرایط از سوی آنان شاهد بودیم.

بیکی اظهار داشت: اگر به دنبال این هستیم که رنگ‌‎بندی کرونا در شهرستان نهبندان تغییر نکند و وارد موج چهارم کرونا نشویم همچنان نیازمند همراهی مردم و اصناف هستیم و باید نکات بهداشتی بیش از گذشته جدی گرفته شود.

وی گفت: در سال پیش‌رو باید برای رونق بازار با کالاهای متنوع و مورد نیاز با روش‌های مختلف خرید برنامه‌ریزی‌ شود تا شهروندان بتوانند به راحتی خرید خود را از داخل شهرستان انجام دهند و سرمایه‌های مردم از منطقه خارج نشود و از طرفی توان اقتصادی کسبه ما بالا برود.

فرماندار نهبندان افزود: شهرستان نهبندان با ظرفیت غنی که دارد بیشتر از این باید به توسعه و پیشرفت دست یابد و همه ما باید در این خصوص تلاش و سعی کنیم ظرفیت‌های بالقوه منطقه را بالفعل کنیم.

وی گفت: تحریم‌ها حوزه معدن نهبندان را فعال کرد و ظرفیت‌های بالقوه در زمینه معدن در حال بالفعل شدن است.

بیکی اضافه کرد: طرح‌های صنعتی و معدنی خوبی در این شهرستان اجرا شده و در دست اجراست و در سال‌های آینده شاهد اشتغال و شکوفایی در این بخش مهم خواهیم بود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !