استقبال خوب داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی در خراسان جنوبی


استقبال خوب داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی از استقبال خوب داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری طی 2 روز اول ثبت‌نام خبر داد.

«ناصر خوش‌ خبر» در روز سه‌شنبه در بازدید از محل ثبت‌نام داوطلبان در بخشداری مرکزی بیرجند گفت: آمار ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری تا امروز نسبت به مدت مشابه در دوره گذشته، رشد ۳۵ درصدی دارد.

وی افزود: روز گذشته که اولین روز نام‌نویسی متقاضیان بود، ۱۵۳ نفر برای حضور در رقابت انتخاباتی ثبت‌نام کردند و آمار ثبت‌نام کنندگان تا ساعت ۱۱ امروز - دومین روز نام‌نویسی - ۲۳۰ نفر بوده است.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی بیان کرد: افزایش آمار ثبت‌نام کنندگان، نشان دهنده اذعان نخبگان به جایگاه شورا است و نقشی که در توسعه روستا دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان مهلت تعیین شده برای نام‌نویسی متقاضیان، به همین شکل شاهد استقبال نخبگان و افراد توانمند برای عضویت در شوراهای اسلامی باشیم.

خوش خبر از همه علاقه‌مندان به حضور در این دوره از شوراها خواست، ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند.

وی عنوان کرد: درخواست ما از افرادی که برای نام‌نویسی، شیوه حضور و مراجعه به بخشداری‌ها را انتخاب می‌کنند، این است که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت همه کارها و برنامه‌های ماست گفت: آنچه باید مورد توجه فرمانداران و بخشداران باشد، این است که عوامل اجرایی و مراجعان به بخشداری‌ها، ضوابط بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

وی درخصوص بازدید از بخشداری‌های مرکزی بیرجند و خوسف هم گفت: هدف از این بازدیدها، خداقوت به بخشداران و همکاران بخشداری‌هاست که این روزها مشغول ثبت‌نام مراجعان هستند.

ثبت‌نام داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز شد و به مدت هفت روز تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه (۲۲ فروردین) ادامه دارد.

چهار روش برای ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر در نظر گرفته شده که شامل اپلیکیشن موبایلی، رایانه، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و مراجعه حضوری به بخشداری‌ها است.

ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر نیز همزمان با سراسر کشور از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند سال گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد و به مدت یک هفته تا ساعت ۲۴ روز ۲۶ اسفند ماه ادامه داشت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟