تعطیلی مشاغل سه گروه شغلی در خرم‌آباد


تعطیلی مشاغل سه گروه شغلی در خرم‌آباد

رکنا: فرماندار خرم‌آباد گفت: مشاغل گروه شغلی دو، سه و چهار با توجه به سیر صعودی ویروس کرونا در این شهرستان از امروز سه‌شنبه تعطیل شد

به گزارش خبرنگار رکنا،جعفر طولابی در جلسه فوق العاده ستاد کرونای شهرستان خرم آباد افزود: به طور یقین باید فعالیت کسبه و بازاریان تعطیل شود و مانند گذشته، انسجام و هماهنگی خوبی با واحدهای صنفی صورت گیرد تا نسبت به تعطیلی و اعمال محدودیت ها اقدام شود.

وی اظهار داشت: با توجه به تغییر وضعیت خرم‌آباد از نارنجی به قرمز، آمار ابتلا ، بستری و فوتی در این شهرستان سیر صعودی دارد و تعداد بستری های روزانه به بیش از ۷۰ نفر رسیده است که این سیر صعودی در روزهای آینده بیشتر و نگران کننده خواهد شد.

طولابی ادامه داد: ایجاد حساسیت برای مردم با اطلاع‌رسانی دقیق بسیار ضروری است تا شهروندان بهتر موضوع را درک و برای حفظ سلامت خود و خانواده شان با مسئولان همکاری کنند تا محدودیت‌ها به شکل صحیحی اجرا شود.

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه محدودیت ها باید با شدت و قوت بیشتری اجرایی شود اظهار داشت: شهرداری باید با بسیج امکانات، پارک‌ها، آرامستان‎ها و فعالیت دستفروشان و مراسم عروسی و عزا را تعطیل کند و راهنمایی و رانندگی نیز در خصوص اعمال جرایم خودروهای متخلف همکاری جدی داشته باشد.

طولابی درباره مبادی ورودی و خروجی شهر نیز گفت: ورود خودروها با پلاک غیربومی به داخل شهر و خروج خودروها با پلاک بومی ممنوع است و منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد به قوت خود باقی است.

فرماندار خرم‌آباد افزود: با توجه به اینکه ممکن است برخی روستاهای شهرستان از نظر آمار کرونا در وضعیت صعودی قرار گیرند، باید آمادگی قرنطینه کردن آنها را داشته باشیم.

مراسم افطاری در خرم‌آباد برگزار نمی‌شود

طولابی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز گفت: بر اساس تمهیدات ستاد ملی مقابله با کرونا در ماه مبارک رمضان، فعالیت های اجتماعی تعطیل است و مراسم مذهبی و عبادی باید به صورت انفرادی و خانوادگی برگزار شود.

وی اظهار داشت: تا زمانی که در وضعیت قرمز کرونا قرار داریم توزیع نذورات و افطاری به صورت بیرون بر با رعایت قوانین بهداشتی امکانپذیر و مراسم افطاری و تجمع دورهمی نیز تعطیل شده اما برای شب‌های قدر هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا گروههای شغلی به چهار گروه تقسیم شده است و طبق این مصوبه تنها گروههای شغلی یک حق فعالیت دارند.

گروه‌های شغلی یک شامل بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش نشانی، سوپرمارکت، نانوایی ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و پمپ بنزین هستند که به هیچ وجه نباید تعطیل شوند.

گروه‌های شغلی ۲ نیز شامل پاساژ، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها و مراکز تهیه و طبخ غذا تنها در صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

همچنین آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو ، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی جزو گروه شغلی ۲ هستند.

گروه‌های شغلی سه شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی‌ها هستند.

گروه‌ چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌ اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022