آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 18 فروردین چقدر بود؟


آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 18 فروردین چقدر بود؟

سکه بهار آزادی در روز سه‌شنبه در قیمت 10‌ میلیون و 745 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 18 فروردین چقدر بود؟ نوشته آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 18 فروردین چقدر بود؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۱۷ فروردین با ۱۰,۹۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۷۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه تحت‌تاثیر ضعیف‌تر شدن ارزش دلار و عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه آمریکا، به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد و بار دیگر توانست مدار ۱۷۴۰ دلاری بازگردد. هر اونس در تابلوی بازار جهانی در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران به ۱۷۴۴ دلار رسید. پ

س از آمار اقتصادی قوی روز جمعه و روز گذشته در آمریکا، موقعیت دلار به‌عنوان دارایی مطمئن تضعیف و سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های پرریسک با بازدهی بالاتر رفتند. دلار در برابر ارزهای رقیب به پایین‌ترین حد دو هفته گذشته نزول کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت.

همچنین بازده اوراق خزانه آمریکا کاهش یافت و از بالاترین رکورد ۱۴ ماه اخیر‌ فاصله گرفت. بازده پایین‌تر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش می‌دهد.

چشم انتظاری سکه در نوسانات دلار

سکه بهار آزادی در روز سه‌شنبه با کاهش جزئی در قیمت ۱۰‌ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. در حالی‌که اونس طلا از مرز ۱۷۳۰ دلار عبور کرد، اما به دلیل نتایج مذاکرات برجام و جلسه مجمع تشخیص در مورد FATF، سکه به نوسانات دلار چشم دوخته است.

با توجه به روند کاهشی نرخ دلار در روزهای گذشته طلا و سکه نیز کاهش چشمگیری داشتند و در مسیر نزولی قرار گرفته بودند. سکه در روز گذشته نیز نتوانست صعودی باشد و شاهد کاهش بهای این فلز گرانبها بودیم اما توانست در برابر افت قیمت مقاومت کند و تنها پنج‌هزار تومان ارزش آن کاهش داشت. این مساله سبب‌شد معامله‌گران جایگاه خود را به‌عنوان خریدار حفظ و مانع کاهش بیشتر قیمت سکه شوند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس