کالین: دیدار رئیس جمهور اردوغان با لین و میشل در فضای مثبتی تحقق یافت


ابراهیم کالین: توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میان ترکیه و اتحادیه اروپا به تامین صلح و ثبات جهانی کمک خواهد

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد، دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور با اورسولا فان در لین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و چارلز میشل رئیس شورای این اتحادیه، در کل در فضای مثبتی تحقق یافت.

کالین در رابطه با بحضور پذیرفته شدن میشل و لین از سوی اردوغان رئیس جمهور در مجتمع ریاست جمهوری بش‌تپه در آنکارا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

کالین با اشاره براینکه، دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با لین و میشل در فضای مثبت تحقق یافته و طی آن روابط ترکیه و اتحادیه اروپا مورد ارزیابی قرار گرفت، اظهار داشت، تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میان ترکیه و اتحادیه اروپا هم به ثبات ترکیه و کشورهای اروپایی و هم به تامین صلح جهانی کمک خواهد کرد. در این دیدار ضمن تاکید بر بررسی مسئله مهاجران بعنوان یک مسئولیت مشترک، نیاز به تجدید بالفور توافق در مقابل بی‌ثباتی و بحران انسانی ناشی از موج جدید مهاجرت در منطقه خاطرنشان گردید.

ابراهیم کالین ابراز داشت، در این نشست ضمن تاکید به اهمیت همکاری در مبارزه با تروریزم، گفته شد، برای تامین ثبات و امنیت پایدار، مبارزه موثر و مشترک علیه هر گونه سازمان تروریستی چنان داعش، پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ و فتو الزم است.

کالین با اشاره براینکه، در نشست تحولات مربوط به مبارزه با همه‌گیری کووید-19 ، روندهای واکسیناسیون و زمینه‌های همکاری مورد ارزیابی قرار گرفت، تصریح کرد، در نشست ضمن تاکید براینکه، یافتن راه‌حل‌های قابل‌تداوم برای بحران‌های منطقه‌ای به نفع ترکیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌باشد، موضوعات سوریه، عراق، لیبی، قره‌باغ و مدیترانه شرقی مورد ارزیابی قرار گرفت. مقامات اتحادیه اروپا اظهار داشتند، پیشنهاد جناب اردوغان دایر بر برگزاری کنفرانس مدیترانه شرقی، در تبدیل مدیترانه به دریای صلح نقش مهمی ایفا خواهد کرد. احترام همه به روند حقوقی دعاوی در حال ادامه در ترکیه به شکل واضحی برزبان آورده شد. در نشست همچنین به اهمیت ضرورت عدم سوءاستفاده برخی از کشورهای عضو از روابط ترکیه – اتحادیه اروپا تاکید شد. رئیس جمهورمان در مورد خارج شده ترکیه از قرارداد استانبول گفت، اعمال خشونت علیه زنان یک مسئله جهانی بوده و مبارزه قاطعانه با هر گونه خشونت این چنینی ادامه خواهد یافت. با تقویت هرچه بیشتر مکانیزم حقوقی در چهارچوب قوانین موجود، در مبارزه با خشونت علیه زنان به نتایج موثرتری دست خواهیم یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...