مطبوعات خارجی، چهار‌شنبه 7 آوریل 2021


رسانه های گروهی جهان چه می گویند؟

لوموند(فرانسه): بازگشت به شرایط زندگی قبل از کووید-19 ، هدفی بلند پروازانه به رغم تداوم روند واکسیناسیون
لوفیگارو(فرانسه): آن هیدالگو (شهردار پاریس) متهم به فقدان تحرک در برابر آلودگی در پاریس شد.
فرانس 24 (فرانسه): رهبران اتحادیه اروپا برای کاهش تنش با آنکارا در ترکیه هستند.

زیت.د (آلمان) : در شهر کسل، مراسم پانزدهمین سالگرد قربانی شدن خلیل یوزگات توسط ان‌اس‌یو(گروه زیرزمینی ناسیونال سوسیالیست) برگزار شد.
فرانکفورتر آلگماینه (آلمان): طبق گزارش آژانس دارویی اروپا EMA بین واکسن آسترازنکا (واکسن ضد ویروس کرونا) و موارد لخته شدن خون ارتباط وجود دارد.
سالزبورگر ناخریشتن (اتریش): ایران و ایالات متحده آمریکا مذاکرات خود برای نجات توافق هسته ای را در وین آغاز کردند.

ال پائیس (اسپانیا): صندوق بین المللی پول معتقد است که نرخ بیکاری در اوایل سال 2027 در اسپانیا به سطح قبل از همه گیری باز نخواهد گشت.
اینفوبائه (آرژانتین): دانشگاه آکسفورد آزمایش واکسن آسترازنکا را روی کودکان متوقف می کند. این در حالی است که انگلیس ارتباط احتمالی آن را با موارد لخته خون بررسی می کند.
تلسور(ونزوئلا): تقریباً 190 کشور جهان واکسیناسیون کووید-19 را آغاز کرده اند.

الجزیره (قطر): نیویورک تایمز: اسرائیل به واشنگتن گزارش داد که نیروهایش یک کشتی ایرانی را در دریای سرخ مورد حمله قرار داده‌اند.
الدستور (اردن): ایالات متحده ابراز تمایل کرده که تا حدی می تواند تحریم های ایران را لغو کند و این در حالی است که تهران خواستار رفع کامل تحریمها است.

گازتم.رو (روسیه): پسکوف: اگر اوکراین واقعاً به ناتو بپیوندد، متلاشی می شود. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مورد اظهارات رئیس جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی در مورد عضویت در ناتو گفت که عضویت احتمالی اوکراین در ناتو فقط به این کشور آسیب می رساند.
ایزوستیا (روسیه): دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لیبراسیون اظهار داشت که دولت کیف نمی خواهد در دونباس جنگ راه بیندازند و ارتش اوکراین فقط در صورت مشاهده خطر حمله به سربازان خود، آتش خواهد گشود.
تاس (روسیه): شرکت زوم استفاده از نرم افزار خود را توسط شرکت های دولتی روسی محدود کرد.

ایرنا: حسن روحانی رییس جمهوری ایران گفت: همه اطراف توافق برجام به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ راه حلی بهتر از توافق برجام و هیچ مسیری جز اجرای کامل برجام وجود نخواهد داشت.
مهر: بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه تا امروز 55 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد تولید شده است، گفت: نرخ تولید اورانیوم 20 درصد بسیار بالاتر از قبل از برجام است.
ایسنا: دکتر پیام طبرسی رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری هشدار داد:هفته‌های سخت کرونایی در انتظار تهران/ خطر 500 تایی شدن دوباره مرگ‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر