خلاصه مطبوعات ترکیه، هفتم آوریل 2021


به مهمترین اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های صبح امروز ترکیه توجه فرمایید:

روزنامه استار: "اظهارات مهم سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه پس از یک جلسه مهم با اتحادیه اروپا"
ابراهیم کالین سخنگوی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت که دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و چارلز میشل رئیس شورای اروپا در کل در یک فضای توام با حسن نیت برگزار شده است. کالین تصریح کرد که در این دیدار اردوغان، با بیان دیدگاه خود در مورد آینده روابط ترکیه با اتحادیه اروپا ، اعلام کرده که هدف نهایی ترکیه عضویت کامل در این اتحادیه است.


روزنامه یئنی شافاک: "اجلاس اتحادیه اروپا در مجتمع کاخ ریاست جمهوری ترکیه"
چارلز میشل رییس شورای اروپا ، پس از دیدار با اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: "اتحادیه اروپا با هدف افزایش پیوندهای خود با ترکیه در زمینه همکاریهای اقتصادی ، مهاجرت و بهبود روابط بین ملل، آماده ارائه یک برنامه مشخص است". در همین دیدار اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز افزود:"مشکلات فعلی در رابطه با اجرای اتحادیه گمرکی را مورد رسیدگی قرارداده و این اتحادیه را به روز خواهیم کرد".


روزنامه حریت: "ستایش بلومبرگ از پهپادهای ترکیه"
روزنامه اقتصادی بلومبرگ که در ایالات متحده آمریکا منتشر می شود نوشت که در ورای موفقیت آذربایجان در بازپسگیری قره باغ کوهستانی، پهپادهای بدون سرنشین ساخت شرکت بایراکتار ترکیه به نام TB2 قرار دارد. این نشریه نوشته که پهپادهای مذکور سرنوشت جنگ در آذربایجان و لیبی را تغییر داده است.


روزنامه وطن: "همه دنیا از طریق آدرس" turkishsouq.com "قادر به خرید کالاهای ترک خواهند بود"
عادیل کاراایسماعیل اغلو وزیر حمل و نقل و امور زیربنایی ترکیه اظهار داشت که محصولات ساخت ترکیه می تواند از طریق پلاتفورم "turkishsouq.com" به 47 کشور مختلف جهان از انگلیس تا ایتالیا ، از سوئد تا پرتغال ، از روسیه تا استرالیا و از کانادا تا برزیل صادر شود. وی تصریح کرد که عرضه تقریباً 300 هزار کالا از طریق ترکیه به بازار جهانی از طریق این پلاتفورم امکان پذیر شده است.


روزنامه صاباح: "فرودگاه استانبول با 17 هزار پرواز در جایگاه نخست اتحادیه اروپا است"
با توجه به داده های سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا (EUROCONTROL) در خلال روزهای 1 تا 31 ماه مارس، فرودگاه استانبول با 17 هزار و 407 پرواز در جایگاه نخست اتحادیه اروپا قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟