مدیریت کاروانسرای بی‌بی حیات برعهده اوقاف است


مدیریت کاروانسرای بی‌بی حیات برعهده اوقاف است

معاون میراث‌فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه تعدادی زیادی از بناهای تاریخی این استان تحت مدیریت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قرار دارد، اظهار کرد: مدیریت و بهره‌برداری از کاروانسرای بی‌بی حیات نیز بر عهده اوقاف است.

"مجتبی شفیعی" اظهار کرد: کاروانسرای بی‌بی حیات در اختیار هییت‌ امنای آن قرار دارد و طبق قانون، متولی این بنای تاریخی اداره اوقاف و امور خیریه بوده و وظیفه حفظ و نگهداری آن نیز بر عهده این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه کاروانسرا تاریخی بی‌بی حیات در فهرست آثار تاریخی استان کرمان قرار دارد، افزود: مرمت و بازسازی این بنای تاریخی باید با هماهنگی و نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان انجام شود.

شفیعی با بیان اینکه اعتبارات حوزه مرمت آثار تاریخی استان کرمان بسیار محدود است، گفت: این اداره‌کل آمادگی لازم برای مرمت و بازسازی این کاروانسرا با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه را دارد.

وی بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان می‌تواند از محل جذب سرمایه‌گذار و همچنین سایر منابع در اختیار این بنای تاریخی را مرمت و بازسازی کند.

شفیعی خاطرنشان کرد:کاروانسرای بی‌بی حیات در بخش چترود واقع شده است و قدمت آن به دوره قاجاریه باز می‌گردد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها