بارداری عجیب زن انگلیسی، دو بار حامله شده!


بارداری عجیب زن انگلیسی، دو بار حامله شده!

در این مطلب، به بارداری عجیب زن انگلیسی می‌پردازیم. او در حالی که سه هفته باردار بوده، دوباره حامله شده و حالا دوقلو دارد. نوزادان «ربکا رابرتز» هر دو در یک روز به دنیا آمدند، اما او با فاصله سه هفته آن‌ها را باردار شد.

بارداری عجیب زن انگلیسی، دو بار حامله شده!
ربکا و ریس در کنار دوقلوهایشان در بیمارستان

در این مطلب، به بارداری عجیب زن انگلیسی می‌پردازیم. او در حالی که سه هفته باردار بوده، دوباره حامله شده و حالا دوقلو دارد.
نوزادان «ربکا رابرتز» هر دو در یک روز به دنیا آمدند، اما او با فاصله سه هفته آن‌ها را باردار شد. نوح و روزالی، دوقلوهای فوق‌العاده جنجالی هستند.
ربکا وقتی سه هفته باردار بود، دوباره باردار شد و در یک پدیده بسیار نادر، دوقلوهایی سالم به دنیا آورد.

بارداری عجیب زن انگلیسی، دو بار حامله شده!دوقلوها برای کریسمس 2021 در خانه بودند

وقتی به ربکا گفتند که دوقلو باردار است و یکی از بچه‌ها سه هفته کوچک‌تر از دیگری است، شوکه شد.
بله! دقیقا سه هفته کوچکتر.
قبل از تولد نوح و روزالی، فقط 13 مورد اینچنینی وجود داشت.
بارداری عجیب زن انگلیسی، دو بار حامله شده!نوح به طور قابل توجهی از خواهرش بزرگ‌تر است

بارداری عجیب ربکا

ربکا گفته که بارداری او مجموعه‌ای از حس‌های خوشایند و ناخوشایند را با هم به همراه داشته. او احساس می‌کند پزشکان در تلاش بودند ثابت کنند که مشکلی در این دوقلوی کوچک‌تر وجود دارد چون این نوع بارداری یعنی بارداری در دوره بارداری، واقعا غیر معمول است.
او و همسرش ریس ویور، فهمیدند که در اولین قرنطینه ویروس کرونا در انگلیس، بچه‌دار شده‌اند.
ربکای 39 ساله گفته: «در هفته هفتم بارداری، اسکن زودهنگام به من پیشنهاد شد، ریس هم توانست همراه به من بیمارستان بیاید، چون آن موقع محدودیت رفت و آمد وجود نداشت. ما کودک خیلی کوچک خود را دیدیم، فقط همین! او خیلی کوچک بود و پزشکان به ما گفتند که باید منتظر تولد یک کودک دیگر هم باشیم.»
پس از اسکن‌های متعدد، متخصص دوقلو در بیمارستان به این نتیجه رسید که من دوباره تخمک‌گذاری کرده‌ام. بنابراین من در حالی که باردار بودم، باردار شدم. به ما گفتند که این اتفاق، بسیار بسیار نادر است، اما ما فهمیدیم که تعداد انگشت‌شماری از موارد مشابه دیگر وجود دارد، یعنی فقط 13 مورد مستند در جهان.
ربکا درباره اسکن بعدی خود گفته: «چند هفته بعد، من اسکن 12 هفته‌ای خود را انجام دادم. متاسفانه این بار ریس نتوانست همراه من باشد چون قرنطینه کرونا شروع شده بود و حضور در بیمارستان ممنوع شد.»
او درباره قل دوم گفته: «شنیدن این‌که یک نوزاد دیگر هم دارم، واقعا شگفت‌انگیز بود.»

بارداری متفاوت ربکا

خب، خیلی عجیب است، برای این زن انگلیسی هم همین‌طور بود: «بسیار واضح بود که یک دوقلو بسیار بزرگ‌تر از دیگری است. بالاخره سه هفته اختلاف بین آن‌ها وجود داشت.»
این‌طور که از شواهد پیداست، او دوباره تخمک‌گذاری کرده بود: «پس از اسکن‌های متعدد، متخصص دوقلو در بیمارستان به این نتیجه رسید که من دوباره تخمک‌گذاری کرده‌ام. بنابراین من در حالی که باردار بودم، باردار شدم.»
ربکا و همسرش فهمیدند که این اتفاق، جزو موارد نادر است و سریع به گوگل سر زدند: «به ما گفتند که این اتفاق، بسیار بسیار نادر است، اما ما فهمیدیم که تعداد انگشت‌شماری از موارد مشابه دیگر وجود دارد، یعنی فقط 13 مورد مستند در جهان.»
ربکا که از همسر سابق خود، دختری 14 دارد، گفته: «بارداری برای من به یک زمان دردسرساز تبدیل شد زیرا برخی از پزشکان نگران بودند که کودک کوچک‌تر، مشکلی داشته باشد یا به درستی رشد نکند. فکر می‌کردند ممکن است ویروس گرفته باشد، یا مشکل کروموزوم داشته باشد.»
بارداری عجیب زن انگلیسی، دو بار حامله شده!دوقلوها در یک روز به دنیا آمدند

لحظات سخت بارداری

برای ربکا شنیدن این حرف‌ها خیلی سخت بوده: «مثل اینکه آن‌ها می‌خواستند ثابت کنند که اشتباهی رخ داده است. دنیای ما خراب شد، من اصلا نمی‌توانستم از بارداری لذت ببرم، همه چیزهایی که قرار بود از آن‌ها لذت ببرم از بین رفته بودند.»
بارداری عجیب زن انگلیسی، دو بار حامله شده!دوقلوها به فاصله سه هفته به وجود آمدند

باردار شدن در بارداری

خانم‌ها ترس از بارداری را تجربه می‌کنند، اما این اتفاق برای ربکا بسیار ترسناک‌تر بود: «این موضوع برای ما بسیار بسیار ترسناک بود. من مدت طولانی ناراحت بودم و ثبات کمی داشتم.»بیشتر بخوانید: ترس از بارداری و زایمان، توکوفوبیا را بشناسید
پزشکان چندان از شرایط ربکا مطمئن نبودند و این باعث آزار او می‌شد: «هنگامی که یک دکتر به ما گفت که فکر نمی‌کند مورد من باردار شدن در بارداری باشد، ضربه بزرگی به ما خورد. دلخراش بود.»
ربکا همچنین گفته: «وقتی موضوع باردار شدن در بارداری را برای ما مطرح کردند، برایمان منطقی بود. ما می‌توانستیم روزالی یا دوقلوی دوم را ببینیم که کوچک‌تر از دیگری است. ما می‌دانستیم که او همیشه سه هفته از برادر خود، کوچک‌تر است. این یک امر ثابت بود.»
بارداری عجیب زن انگلیسی، دو بار حامله شده!
فقط 13مورد ثبت‌شده بارداری در بارداری در دنیا وجود دارد

عمل سزارین دوقلوها

در ماه سپتامبر، پزشکان متوجه شدند که در بند ناف دوقلوها مشکل وجود دارد، بنابراین ربکا در هفته 33 بارداری برای انجام عمل سزارین انجام شد.بیشتر بخوانید: ذخیر خون بند ناف برای چیست؟
این دوقلوها در 17 سپتامبر به دنیا آمدند. نوح با وزن حدود 4 پوند و روزالی حدود 2 پوند به دنیا آمد.
دوقلوها دو هفته و نیم اول زندگی خود را جدا از هم گذراندند چون نوح در بیمارستان بود و روزالی برای مراقبت ویژه در یک بیمارستان دیگر. مادر و پدرشان مجبور شدند بین دو نوزاد جدید خود را در شهرهای جداگانه بستری کنند.
دو هفته بعد روزالی کوچولو دوباره به NICU منتقل شد تا در کنار برادرش نوح باشد.بیشتر بخوانید: مراقبت از نوزاد نارس چگونه انجام می‌شود؟
بارداری عجیب زن انگلیسی، دو بار حامله شده!ربکا رابرترز و دوقلوهایش نوح و روزالی
نوح سه هفته و سه روز و روزالی 95 روز را در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان گذراند تا سرانجام در روزهای قبل از کریسمس اجازه پیدا کردند به خانه بروند.
والدین آن‌ها از گفتن این موضوع به دوستان و خانواده پرهیز می‌کردند تا اینکه اخیرا که سرانجام از سلامت نوزادان اطمینان پیدا کردند، این موضوع را با بقیه درمیان گذاشتند.
ربکا دراین‌باره هم گفته: «ما از گفتن این موضوع خیلی ترسیده بودیم و بسیار محتاط بودیم. این موضوع را فقط با خانواده نزدیک خود مطرح کردیم. می‌ترسیدیم اتفاقی بیفتد، اما در اواخر سال 2020 اتفاق خوبی رخ داد.»
این مادر 39 ساله، از این اتفاق به عنوان یک اتفاق شگفت‌انگیز یاد می‌کند: «این عجیب‌ترین، شگفت‌انگیزترین و معجزه‌آساترین اتفاقی است که برای ما رخ داده. احساس می‌کنم بسیار خوش‌شانس هستم.»
روزالی، همان نوزادی است که سه هفته بعد از نوزاد اول به وجود آمد، او برای حضور در این دنیا حسابی جنگید و موفق شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش