مشکلات محیط زیست، سلامت و حتی امنیت جامعه را در معرض خطر قرار می دهد


مشکلات محیط زیست،  سلامت و حتی امنیت جامعه را در معرض خطر قرار می دهد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: اگر محیط زیست ما دچار مشکل شود، سلامت مردم، جامعه، مسائل اجتماعی و حتی امنیتی ما در معرض خطر قرار می گیرد.

"رضا فلاح" امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک فی مابین جمعیت هلال احمر و اداره کل منابع طبیعی استان کرمان بیان کرد: ضرورت فراگیر شدن ترویج فرهنگ درختکاری و توجه به منابع طبیعی با بهره گیری از توانمندی های جوامع محلی به ویژه اعضای جوانان و جلب مشارکت آنان در فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه با هدف حفظ، احیاء، توسعه، ترویج و فرهنگ سازی منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید نسبت به محیط زیست از جمله پوشش گیاهی، درختان و جنگل ها توجه ویژه ای داشت، افزود: امروز اگر محیط زیست ما دچار مشکل شود، سلامت مردم، جامعه، مسائل اجتماعی و حتی امنیتی ما در معرض خطر قرار می گیرد.

فلاح با اشاره اینکه این تفاهمنامه در راستای همکاری دو جانبه برای آموزش مباحث منابع طبیعی در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای استفاده از نیرو و نشاط جوانان فی مابین جمعیت هلال احمر و اداره کل منابع طبیعی منعقد می شود، تصریح کرد: ترویج و گسترش فرهنگ منابع طبیعی از طریق جلب مشارکت های عمومی مردم و نیروهای داوطلب هلال احمر و علاقه مندان به طبیعت مشارکت جوانان در فعالیت های بشردوستانه در زمینه حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی استان کرمان با رویکرد فرهنگی، ترویجی و آموزشی، تقویت روحیه تعاون، مسئولیت پذیری اجتماعی، نوع دوستی و ترغیب جوانان به مشارکت در امور داوطلبانه و بشردوستانه در حوزه منابع طبیعی از اهداف مهم این تفاهمنامه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان کرمان نیز در این نشست بیان کرد: جمعیت هلال احمر همیشه در کنار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری علی الخصوص در امدادرسانی حوادث آتش سوزی مراتع و جنگل ها حضور یافته است.

"مهدی رجبی زاده" با اشاره به اینکه فرصت برای خدمت و موثر بودن خیلی کم است و باید از همه لحظات عمر برای خدمت به دیگران استفاده کرد؛ گفت: هم افزایی و توسعه همکاری بین سمن های حوزه منابع طبیعی و جمعیت هلال احمر در گسترش فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت مخاطرات و همچنین آموزش گروه های داوطلب جوانان جمعیت هالل احمر استان کرمان از اهداف مهم این تفاهم نامه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا