کتاب «فتح خون» اثر شهید آوینی شنیدنی شد


کتاب «فتح خون» اثر شهید آوینی شنیدنی شد

تهران - ایرنا - در آستانه سالگرد شهادت هنرمند شهید سید مرتضی آوینی راوی فیلم‌های مستند دفاع مقدس، کتاب «فتح خون» اثر این شهید بزرگوار در قالب صوتی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، ‌ کتاب «فتح خون» از آثار شهید سید مرتضی آوینی، از سوی انتشارات واحه در قالب صوتی منتشر شد.

کتاب «فتح خون» اثری متفاوت و ماندگار در روایت محرم به قلم شهید سیدمرتضی آوینی نویسنده، متفکر و فیلمسازی‌ست که در مقام راوی، مخاطب را به درک و دریافت مسیر شناخت انسان کامل سوق می دهد با پایان اعجاب انگیزی که راوی آن پیش از نگارش فصل شهادت امام حسین (ع)، در منطقه فکه در برخورد با مین به جامانده از حماسه هشت سال دفاع مقدس، چونان مقتدایش شربت شهادت می‌نوشد.

سیدمرتضی آوینی، بیستم فروردین سال ۱۳۷۲ در فکه و در حال ساخت مجموعه مستند و تلویزیونی روایت فتح، بر اثر برخورد با مین‌های باقیمانده از زمان جنگ به شهادت رسید.

پیکر شهید سید مرتضی آوینی روز ۲۲ فروردین ۷۲ با حضور مقام معظم رهبری و هنرمندان و نویسندگان تشییع و در قطعه ۲۹ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

سید شهدای اهل قلم، در بخش اول «فتح خون» ماجراهای عاشورا از ماه رجب سال ۶۰ تا ماه محرم سال ۶۱ را توصیف کرده است. او در این کتاب عاشورا را تحولی می‌داند که قادر است به عنوان منبعی تمام‌نشدنی در هر دوره و زمانه‌ای وضعیتی جدید در برابر آدمی قرار دهد و نجات‌دهنده‌ی او از جهان تنگ و روزمرگی‌های کوچک او باشد.

شهید آوینی بخش اعظم «فتح خون» را در محرم سال ۱۳۶۶ به رشته‌ی تحریر درآورد و در سال‌های بعد، آن را ویرایش و تکمیل کرد. اما فصل دهم کتاب که باید به وقایع ظهر عاشورا می‌پرداخت، ناتمام مانده‌است.

گویندگی این کتاب صوتی بر عهده علی عطایی پیرکوه و محمدحسین محمودیان بوده است. انتشارت واحه کتاب صوتی «فتح خون» را در قالب ۱۹۹ مگابایت و ۳ ساعت ۳۵ دقیقه منتشر کرده است. امکان دانلود این کتاب صوتی از سایت‌های «نوار» و «طاقچه» وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس