392 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد


392 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 479 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته یک هم استانی جان خود را از دست داد.

"دکتر پرویز یزدان پناه" افزود: هم اکنون ۳۹۲ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۹۷ نفر مبتلای قطعی و ۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی تصریح کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۸ هزار و ۸۰۵ مورد گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از ۸۹۰ نمونه پی سی آر دریافت شده حدود ٥٦ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد در بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، دنا و لنده می باشد، همچنین از ۹۵۳ نمونه رپید تست، ٢١ درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در کهگیلویه، بهمئی، بویراحمد، گچساران و مارگون هستند.
دکتر یزدان پناه تاکید کرد: با توجه به روند افزایشی موارد مبتلا در طی چند هفته گذشته، سهل انگاری، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، جابجایی های جمعیتی، افزایش تجمعات، رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی، کاهش استفاده از ماسک و موارد دیگر باعث ایجاد پیک دوم در استان و چهارم در کشور شده است که اگر محدودیت ها کامل اجرا شوند، مشارکت و همراهی آگاهانه مردم در رعایت دستورالعمل ها وجود داشته باشد، خارج نشدن از خانه و ... بتوانیم با هزینه کمتری از این مرحله خطرناک بیماری عبور نماییم.
وی ادامه داد: ظرفیت تخت ها و امکانات بهداشتی درمانی استان محدود است و مردم باید در فکر حفظ سلامت و جان خود، خانواده و سایر مردم باشند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: بی شک کمک های خیرین سلامت در تامین وسایل و تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی لازم است و ایثار این افراد در نزد خداوند متعال محفوظ و در خاطره بیماران نیازمند نیز باقی می ماند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی