تولید 9 هزار تن محصولات سردرختی در پارس‌آباد


تولید 9 هزار تن محصولات سردرختی در پارس‌آباد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد از تولید 9 هزار تن محصولات سردرختی و میوه مرغوب در شهرستان پارس‌آباد خبر داد.

امامی روز چهارشنبه 18 فروردین ماه در جریان بازدید از باغات شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: با شروع فصل بهار گل‌دهی درختان و شکوفه‌های زیبا را در باغات شهرستان پارس‌آباد شاهد هستیم که با مساعد شدن شرایط جوی این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از اردیبهشت ماه با برداشت گوجه سبز در این شهرستان، آغاز تولید میوه را در سال جدید شاهد خواهیم بود تا محصول با کیفیت روانه بازار مصرف شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد به تأخیر دو ماهه در گل‌دهی و شکوفه‌دهی باغات این شهرستان اشاره کرد و گفت: با مراقبتی که باغداران و تولیدکنندگان در ماه‌های گذشته انجام دادند، امسال با کمترین آفت در باغات پارس‌آباد روبه‌رو هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم شرایط مناسب برداشت میوه را از باغات شهرستان شاهد باشیم.

امامی افزود: بزرگترین باغات میوه شهرستان پارس‌آباد مربوط به سه هزار هکتار باغ مثمر در مجتمع کشت و صنعت مغان است که با مدیریت جدید تولید خوبی را در این مجموعه شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هشت هزار و 200 هکتار توسعه باغات را در شمال استان در سال‌های اخیر و با زیر کشت رفتن اراضی پایاب سد خداآفرین شاهد هستیم که چهار هزار و 500 هکتار آن در محدوده شهرستان پارس‌آباد است.

امامی میزان تولید محصولات سردرختی را از باغات این شهرستان 9 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: ارزش محصول برداشت شده مرغوب در این شهرستان بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان است.

وی تنوع تولید را نیز یادآور شد و اضافه کرد: 11 نوع میوه با 136 ارقام متنوع در این شهرستان تولید می‌شود که عمده آنها مربوط به گیلاس، هلو، شلیل، آلو، زردآلو، گوجه‌ سبز و فندق است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: برداشت محصولات سردرختی در این شهرستان گرمسیر با عرضه گوجه سبز به بازار از ماه آینده شروع می‌شود و تا اوایل پاییز که برداشت فندق را شاهد هستیم، تولید و عرضه محصولات از این شهرستان در کنار محصولات زراعی و جالیزی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403