تشدید پایش دستگاه‌ها در باره مصوبه‌های کارگروه تسهیل تولید ضروریست


تشدید پایش دستگاه‌ها در باره مصوبه‌های کارگروه تسهیل تولید ضروریست

اصفهان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: لازم است پایش و نظارت دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجرای مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تشدید و مشخص شود که کدامیک از آنها کار خود را خوب یا بد انجام دادند.

به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی عسگر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان برگزار شد، افزود: نظارت بر روی دستگاه‌های اجرایی باعث می‌شود تا با توجه به بحث مطالبه گری به موقع، با دستگاه های کم کار برخورد شود.

وی با تاکید بر لزوم حضور بالاترین مقام دستگاه های اجرایی عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در جلسه ها اظهار داشت: اگر مقام ارشد دستگاه اجرایی امکان حضور در جلسه ها را ندارد، جانشین یا یکی از معاونان خود را بطور ثابت برای حضور در این جلسه ها در نظر بگیرد.

معاون استاندار اصفهان همچنین با اشاره به نقش آمار و تحلیل اطلاعات در بررسی مشکلات واحدهای تولیدی تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف موجود، کمبود آمار و اطلاعات است زیرا وقتی آمار نباشد تحلیل درستی نیز نخواهیم داشت.

قاضی عسگر اظهار داشت: کمیته های تخصصی رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی را می توان در دستگاه های اجرایی عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ایجاد کرد و یکی از معاونان اداره، مسوول آن باشد.

وی افزود: مشکلات واحدهای تولیدی را می توان ابتدا در این کمیته ها مطرح و بررسی کرد تا اگر حل نشد به کارگروه اصلی ارجاع و درباره آن تصمیم گرفته شود.

وی به تشکیل مرکز فوریت های تولید و سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز اشاره و اضافه کرد: یک شماره تلفن چهار رقمی برای این مرکز در نظر گرفته شده و اگر تولیدکننده یا سرمایه گذاری از هر جای استان با آن تماس بگیرد و مشکلاتش را بگوید، در این مرکز بررسی می شود.

وی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد اقتصادی مانند خانه صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار داشت: آنها علاوه بر رسیدگی به طرح های راکد و غیرفعال، نقش مشاوره برای فعالیت‌های اقتصادی را دارند.

قاضی عسگر همچنین با بیان اینکه آموزش وکلای اقتصادی یکی از اقدامات خوب انجام شده در استان است، افزود: از ظرفیت این حقوقدانان نیز می توان برای رفع مشکلات اقتصادی استفاده کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه روند کار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۰ باید منسجم تر باشد، گفت: نامگذاری امسال به نام "سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها " نشان می‌دهد که پشتیبانی‌ها ناقص انجام می شود و لازم است همه دستگاه ها برای پشتیبانی از واحدهای تولیدی اقدام کنند و همچنین موانعی موجود دارد که باید هرچه زودتر برطرف شود.

ایرج موفق افزود: پیشنهاد می شود در دستگاه های اجرایی عضو اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کمیته هایی تشکیل شود تا مشکلات واحدهای تولیدی ابتدا در دستگاه های اجرایی مربوطه بررسی شود و اگر برطرف نشد سپس به کارگروه تسهیل ارجاع شود.

وی با تاکید براینکه این کار به تسریع در حل مشکلات تولید منجر می شود، خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای تولیدی در استان بسیار زیاد است و بکار بردن چنین روش هایی به کوتاهتر شدن فرایند رسیدگی به مشکلات کمک می کند.

موفق همچنین با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های تشکل های مردمی برای گزارش های تحلیلی، اضافه کرد: تشکل های اقتصادی بهتر می توانند داده های موجود را تحلیل و خروجی ها را ارزیابی، نواقص موجود را معرفی کنند و راهکار ارایه دهند.

وی تاکید کرد: لازم است هر یک از دستگاه ها که مصوبه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را اجرا نمی‌کند به کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری معرفی شود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه شماری از فعالان تشکل های اقتصادی استان به بیان مشکلات واحدهای صنفی و ارایه راهکار برای حل آنها از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پرداختند.
تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها یکی از برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم برای خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مشکلات آنها در بخش‌های مختلف است.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی ‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس