550 میلیارد به بخش کشاورزی تزریق شد


550 میلیارد به بخش کشاورزی تزریق شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 550 میلیارد به بخش کشاورزی تزریق شد.

اسفندیار حسنی مقدم در جلسه ستاد بیمه که امروز ۱۸ فروردین‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: در جریان سیل ویرانگر سال ۱۳۹۸ خسارت زیادی به بخش کشاورزی استان وارد شد که به‌منظور بازتوانی بهره‌برداران بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی تزریق شد.

وی تصریح کرد: سهم ابلاغی به استان لرستان در قالب کشاورز کارت ۸۰ میلیارد تومان اعلام شد و تاکنون ۴۵ میلیارد تومان معادل ۵۵ درصد جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: از برنامه‌های بسیار مهم در بخش کشاورزی سال جاری کشور طرح یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی در سامانه سیاک است که در استان به‌خوبی در حال فعالیت است و تاکنون ۷۴۴ هزار قطعه ترسیم شده و اطلاعات توصیفی ۵۶ هزار هکتار قطعه بارگذاری شده است و طی ارزیابی به عمل آمده استان مقام نخست اجرایی این طرح در سطح کشور را کسب کرده است.

حسنی مقدم به عملکرد مؤثر ستاد بیمه استان لرستان اشاره کرد و افزود: از طریق ستاد بیمه در سال زراعی ١٣٩٩_ ١٤٠٠ حدود ۱۰ میلیارد تومان بیمه‌نامه صادر شده و در سال گذشته حدود ۱۶ میلیارد تومان غرامت پرداخت شده است و از طرف ستاد بیمه برای حدود ۱۰ هزار نفر نیز تشکیل پرونده داده است.

وی با اشاره به بحران طبیعی کشور، اضافه کرد: کشور ما جزء ۱۰ کشور بلاخیز جهان از حیث بلاهای طبیعی همانند زلزله، سیل، خشک‌سالی، سرمازدگی و ... است که طبق تحقیقات از٤٣ بلایای طبیعی در جهان ٣٣ مورد آن در کشور حادث می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: با وجود حجم حوادث غیرمترقبه ریسک تولید نیز بالاست و ما نیز بایستی بخشی از این بحران را به‌وسیله بیمه کاهش دهیم و به‌عنوان یک مؤلفه پشتیبانی برای استمرار تولید در نظر بگیریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس