815 نفر داوطلب انتخابات شوراهای روستا در خراسان جنوبی شدند


815 نفر داوطلب انتخابات شوراهای روستا در خراسان جنوبی شدند

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: 815 نفر در سه روز نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری در این استان ثبت‌نام خود را در سامانه نهایی کرده‌اند. 

مهدی قهرمانی شامگاه چهارشنبه اظهار داشت: شمار داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری استان در شهرستان بیرجند بیش از سایر مناطق استان بوده است.

وی افزود: بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان در انتخابات شوراهای روستایی و عشایری با ۱۴۳ مورد به بخش مرکزی بیرجند اختصاص دارد و شهرستان سربیشه با ۱۴۲ نفر در جایگاه دوم است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی گفت: ۴۱۱ نفر در سومین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا در خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند.

وی اضافه کرد: تعداد ثبت نام‌کنندگان در روز سوم دوره پنجم شوراها ۱۶۷ نفر بوده است.

قهرمانی گفت: از مجموع افرادی که در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند، ۷۵۹ نفر مرد و ۵۶ نفر زن هستند.

وی درخصوص میزان استقبال داوطلبان از چهار روش ثبت‌نام گفت: طی این سه روز ۶۸۲ نفر معادل ۸۱ درصد داوطلبان از طریق مراجعه حضوری به بخشداری‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی بیان کرد: ۷۰ نفر از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، ۳۱ نفر از طریق اپلیکیشن موبایلی و ۳۲ نفر نیز از طریق رایانه شخصی اقدام به ثبت‌نام کردند.

وی افزود: ۶۸ درصد داوطلبان در این دوره سابقه حضور و عضویت در شورا را ندارند.

قهرمانی بر ثبت‌نام داوطلبان از طریق شیوه‌های غیرحضوری با توجه به وضعیت شیوع کرونا تاکید کرد و از داوطلبان خواست ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز شد و به مدت هفت روز تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه (۲۲ فروردین) ادامه دارد.

۹۱۶ روستا در استان خراسان جنوبی واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا است و داوطلبان برای نشستن بر ۴ هزار و ۶۶۹ کرسی اصلی و علی‌البدل به رقابت خواهند پرداخت که تعداد کرسی‌های اصلی شوراهای روستایی و عشایری استان ۲ هزار و ۸۰۷ مورد است.

چهار روش برای ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر در نظر گرفته شده که شامل اپلیکیشن موبایلی، رایانه، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و مراجعه حضوری به بخشداری‌ها است.

ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر نیز همزمان با سراسر کشور از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند سال گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد و به مدت یک هفته تا ساعت ۲۴ روز ۲۶ اسفند ماه ادامه داشت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار