آمار دواطلبان شورای روستاهای خراسان شمالی به هزار و 684 نفر رسید


آمار دواطلبان شورای روستاهای خراسان شمالی به هزار و 684 نفر رسید

بجنورد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی گفت: آمار ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای این استان به یک هزار و 684 نفر رسید که مدارک هزار و 571 به تایید فرمانداران شهرستان‌های استان رسیده است.

هادی رجایی نیا شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داوطلبانی که تاکنون مدارکشان به تایید فرمانداری ها رسید، هزار و ۴۹۸ نفر را مرد و مابقی را زنان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بیشترین داوطلبان ثبت نامی عضویت در شوراهای اسلامی روستایی با ۳۴۳ نفر مربوط به شهرستان اسفراین است، یادآور شد: داوطلبان هفت شهرستان دیگر به ترتیب در شهرستان بجنورد ۲۴۲ نفر، شیروان ۳۱۹ نفر ، مانه و سملقان ۲۴۳ نفر ، رازوجرگلان ۲۱۰ نفر ، فاروج ۱۳۸ نفر، جاجرم ۵۲ نفر و گرمه ۲۴ نفر ثبت نام کرده اند.

ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستایی از ۲ روز گذشته ۱۶ فروردین ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی نیز شروع شد.

در استان خراسان شمالی طبق آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک هزار و ۲۹۹ آبادی و روستا وجود دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود.

هم اینک ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند.

پیش از این نیز برای عضویت در شوراهای اسلامی ۲۴ شهر استان خراسان شمالی که ثبت نام آن از ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه سال قبل انجام شد نیز ۷۰۱ نفر برای کسب ۲۰۷ کرسی اصلی و علی البدل این کرسی شهری ثبت نام کردند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری ، روستایی و عشایری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!