186 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده مریوان نیاز به احداث و تعمیرات دارد


186 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده مریوان نیاز به احداث و تعمیرات دارد

سنندج- ایرنا- فرماندار مریوان گفت: تیم های ارزیاب در مجموع وضعیت 2 هزار و 292 واحد مسکونی را در مناطق زلزله‌زده این شهرستان بررسی کردند و 186 واحد نیاز به احداث و تعمیرات دارد.

آرتیکاس اقبال شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۶ تیم ارزیاب در ۱۹ روستای این شهرستان تاکنون ۲ هزار و ۲۹۲ واحد مسکونی را مورد بررسی قرار دادند که ۱۱۵ واحد باید دوباره احداث شود و ۷۱ واحد نیز نیاز به تعمیرات دارد.

وی اضافه کرد: در ارزیابی‌ها مشخص شده که ۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده نیز بدون خسارت بوده و هم اکنون مورد استفاده اهالی روستاها قرار دارد.

فرماندار مریوان گفت: با توجه به شرایط منطقه و امکان اسکان افراد در اماکن عمومی مانند مدارس و مساجد و خانه اقوام و خویشان، تاکنون برنامه‌ای برای اسکان موقت صاحبان خانه‌های خسارت دیده از این زلزله نداریم.

اقبال اظهار داشت: در زمین‌لرزه شامگاه سه‌شنبه، ۹ نفر بر اثر ترس و هنگام خروج از منزل، دچار مصدومیت از ناحیه پا شده بودند که به صورت سرپایی مداوا شدند.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهرهای سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

زلزله مریوان ۲ پس لرزه نیز به دنبال داشت که بزرگترین آن ۳.۸ ریشتر قدرت داشت.

مریوان در ۱۳۵ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!