اداره امور کنسولی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان افتتاح شد


اداره امور کنسولی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان افتتاح شد

زاهدان-ایرنا-  رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: با راه‌اندازی اداره امور کنسولی دانشجویان در این استان فرایند صدور ویزای تحصیلی، صدور و تمدید مجوز اقامت، صدور مجوز قطعی خروج از کشور و سایر خدمات کنسولی حداقل ده روز سریع‌تر از قبل ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا غلامرضا رضایی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح اداره امور کنسولی دانشجویان اظهارداشت: تاکنون ۱۰۲ نفر دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پذیرفته شده‌اند که ۲۳ نفر آنان دانش آموخته شده و بقیه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: هم اینک دانشجویان غیرایرانی از کشور جمهوری اسلامی افغانستان در دانشگاه سیستان و بلوچستان و سایر دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند که ان‌شاالله در آینده با گسترش روابط علمی و فرهنگی پذیرای دانشجویانی از سایر کشورها به ویژه پاکستان، عمان و تاجیکستان خواهیم بود.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های استان از امروز می‌توانند تمام خدمات کنسولی مورد نیاز خود را که پیش از این در تهران دریافت می‌کردند در دانشگاه سیستان و بلوچستان دریافت کنند.

‌احمد ناصری افزود: این امر تاثیر زیادی بر سرعت و حجم پذیرش دانشجو و سایر تعاملات علمی و بین‌المللی دانشگاه‌های استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: اکنون حدود ۳۰۰ نفر دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند و برنامه‌ریزی شده که ان‌شاالله در سال تحصیلی آینده تعداد جذب دانشجوی غیر ایرانی با توجه به امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان در رشته‌های مختلف تحصیلی تا دو برابر افزایش یابد.

به گزارش ایرنا اداره امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی سیستان وبلوچستان امروز هجدهم فروردین ‌۱۴۰۰ با حضور جمعی از مدیران و استادان دانشگاه‌های زاهدان، رییس پلیس گذرنامه و مهاجرت زاهدان، و دیگر مسوولان استانی در محل سازمان مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند